Spoločnosť Strategy Analytics nám dnes ukázala dáta, z celosvetového predaja hodiniek Apple Watch počas Q3 2019. Ako sa ukazuje, produktu sa darilo. Predaje Apple Watch narástli celosvetovo o 51%. Pomohla tomu popularita produktu všeobecne ale aj špičkové technológie.

Predaje Apple Watch narástli celosvetovo o 51% počas Q3 2019 podľa Strategy Analytics.

Apple Watch Series 3 ako voľba rozumom v roku 2019.
Apple Watch Series 3 ako voľba rozumom v roku 2019 – svetapple.sk

Ako sa ukazuje, Apple vládne nie len trhu s tabletmi ale aj trhu s inteligentnými hodinkami. Apple Watch majú aj na tomto poli bezkonkurenčný podiel na trhu a darí sa im viac ako akémukoľvek inému zariadeniu. Len pred pár dňami sme vás informovali o podobnom úspechu iPadu.

Dnes nám nové info priniesol portál 9to5mac. Podľa tabuľky, ktorú zverejnila spoločnosť Strategy Analytics si Apple viedlo fenomenálne. Za Q3 2019 predalo až 6,8 milióna kusov hodiniek Apple Watch zatiaľ čo v rovnakom období v roku 2018 to bolo “len” 4,5 milióna. Nárast v tomto prípade hovorí o 51%! To je veru výsledok, ktorý sme asi nečakali. Určite mu pomohol aj príchod fantastickej 4. generácie. Táto elektronika sa teda čím ďalej stáva bežnou a ľudia ju chcú používať.

Apple Watch Series 3 ako voľba rozumom v roku 2019.
Apple Watch sú momentálne v celkových predajoch číslo 1. – svetapple.sk

Konkurencia na druhom mieste na tom tiež nebola s nárastom zle. Predaje boli ale veľmi slabé (oproti Applu). Bavíme sa o Samsungu, ktorý počas Q3 v roku 2018 predal 1,1 milióna zariadení. V rovnakom období 2019 to bolo ale už 1,9 milióna produktov čo mu zabezpečilo nárast až o 73%! Fitbit zaznamenal medziročný nárast zhruba o 100 000 jednotiek (na 1,6 milióna kusov). Dokopy je teda v pluse 7%. Všetci ostatní výrobcovia potom predali 3,9 milióna inteligentných hodiniek počas Q3 2019 zatiaľ čo pred rokom to bolo v rovnakom období až o milión menej. Dokopy si zabezpečili Nárast o 34%.

Celkovo predaje vzrástli a to o 42%! To hovorí za všetko. Pre ľudí sú wearable zariadenia atraktívne a budú ich kupovať aj naďalej v ešte väčšom množstve. Celkovo sa predalo o 4,2 milióna kusov produktov viac ako počas Q3 2018. Dokopy to bolo teda 14,2 milióna jednotiek. To je celkom úspech.

Predaje Apple Watch narástli celosvetovo o 51% počas Q3 2019 podľa Strategy Analytics.
Tabuľka ukazuje celkové predaje Apple a konkurentov – svetapple.sk

Apple drží skoro polovicu trhu vo svojich rukách

Apple Watch Series 3 ako voľba rozumom v roku 2019.

Kým Apple v roku 2018 vlastnilo 45% z celkových predajov na tomto trhu, dnes je to už 47,9%! Je to skoro raz toľko ako keby sme zrátali predaje všetkých ostatných výrobcov v tabuľke nižšie. Neskutočná predstava. O to viac je zaujímavé aj to, že Apple Watch patria medzi najdrahšie (ak nie sú najdrahšie) inteligenté hodinky, aké si v súčasnosti môžete zakúpiť. Jablková spoločnosť na nich musí mať obrovskú maržu a vďaka tomu predstavujú už veľmi zaujímavý príjem.

Na druhom mieste s podielom na trhu je potom zase Samsung. Ten drží približne 13,4%. Tretiu priečku obsadil výrobca FitBit s 11,3%. Ak by sme zrátali všetkých menších výrobcov, ktorí sa už do tabuľký nedostali, zistili by sme, že držia 27,5% podieľ. Uvidíme akým smerom sa budú tieto produkty vyvíjať. Už dnes sa ale tešíme na ich budúcnosť!

Predaje Apple Watch narástli celosvetovo o 51% počas Q3 2019 podľa Strategy Analytics.
Predaje Apple Watch narástli celosvetovo o 51% počas Q3 2019 podľa Strategy Analytics.
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here