Pokiaľ ste verní spoločnosti Apple, určite poznáte kauzy, ktorým z času na čas čelí. Najnovšie sa to týka servisu nového iPhonu 13, ktorý dostal prepracovaný displej. Jeho výmena síce nie je o nič zložitejšia ako pri predchodcovi no ak chcete používať Face ID, budete ho musieť zveriť do rúk profesionálov.

Upozorňuje na to známy servis a predajca náhradných dielov iFixit vo svojej poslednej správe, v ktorej sa dotýka aj zákonov a práva na opravu zariadenia.

Aby sme boli konkrétnejší, nové technické riešenie spoločnosti Apple pri výrobe iPhonu 13 spôsobuje, že po neprofesionálnej výmene displeja uvidíte v systéme chybovú hlášku v znení „Nie je možné aktivovať Face ID na tomto iPhone“.

Komplikovaná výmena displeja 

Doposiaľ bolo možné vykonať výmenu displeja (spolu s Face ID) pomocou ručných nástrojov avšak teraz bude potrebné používať mikroskop a špeciálne zariadenia určené na mikropájkovanie.

Ďalšou možnosťou môže byť vyhľadanie autorizovaného servisného partnera spoločnosti Apple, čo je zrejme tá rozumnejšia voľba. Ako jediný má totiž prístup k originálnym náhradným dielom.

Prečítajte si tiež  Prečo má iPhone stále notch aj keď konkurencia používa omnoho menšie výrezy? Poznáme odpoveď

Problém spôsobuje nový mikrokontrolér, ktorý spáruje iPhone 13 s jeho displejom. Apple neponúka službu, ktorá by umožnila majiteľom zariadenia, prípadne nezávislým servisom poskytujúcim opráv spojiť poškodený iPhone 13 s novým dielom.

Autorizované servisy potom disponujú vyškoleným personálom, ktorý spolupracuje so spoločnosťou Apple. Ten má k dispozícii špeciálny nástroj na prihlásenie opravy do cloudových služieb spoločnosti Apple, pomocou čoho sa synchronizuje sériové číslo displeja a telefónu.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -