iPhone 11 Pro síce nie je najlepší foto-mobil sveta, podľa všetkého dokáže ale vytvárať jedny z najkvalitnejších video záberov spomedzi konkurencie. To je tiež veľký úspech. Pokúsili sa o to aj v redakcii CNET, kde sa stal iPhone 11 Pro ako profesionálna kamera. Natočili recenziu na Ford Mustang.

iPhone 11 Pro ako profesionálna kamera? Prečo nie.

Na internetovej stránke 9to5mac sa dnes objavilo zaujímavé video, o ktoré sa postaral CNET spolu so svojou sesterskou spoločnosťou, Carfection. Spolu vytvorili kompletne celú recenziu vozidla Ford Mustang, ktorá bola natočená pomocou Apple iPhone 11 Pro. Práve spoločnosť Carfection je vo vytváraní videí a krátkych filmov o automobiloch absolútnou špičkou. Za svoje práce získala už v minulosti niekoľko ocenení. Prišla teda zaujímavá výzva, ktorú firma prijala a pustila sa do práce. Video, ktoré môžete vidieť nižšie bolo natočené v Anglickom národnom parku New Forest. Prírodné prostredie tomuto testu veľmi dobre sadlo.

Hlavným účinkujúcim tu je nový Ford Mustang, alebo lepšie povedané Bullit Mustang, ktorý redaktor testuje. Každý jeden záber, ktorý vidíte na videu bol zachytený práve pomocou najnovšieho smartfónu od spoločnosti Apple. Na niektorých záberoch sme mohli vidieť aj menšiu „výpomoc“ so šošovkami od spoločnosti Moment, o ktorých sme nedávno písali v tomto článku. To je ale vzhľadom na komplexnosť videa celkom pochopiteľné. Pri natáčaní projektu Carfection zvyčajne filmári pracujú s profesionálnymi kamerami ako Panasonic GH5 či Sony FS7 dokopy za niekoľko tisíc eur. Teraz si však muslei vystačiť so smartfónom, ktorý nosí väčšina používateľov vo vrecku každý jeden deň.

Aký je výsledok?

Dalo by sa naň pozerať z dvoch uhlov. Samotní autori to veľmi dobre zhodnotili. Zábery vytvorené pomocou iPhonu 11 Pro sú skutočne veľmi kvalitné a dá sa pomocou nich vytvoriť kus kvalitnej roboty. Na strane druhej ale „obyčajný“ smartfón samozrejme nemá na kvalitnú techniku a tak v mnohých smeroch zábery zaostávali.

Podľa autorov si najlepši viedol nový model 11 Pro práve v situáciach, keď bolo na scéne dostatok svetla. Pokiaľ však už svetla bolo pomenej, výsledok až taký „ohromujúci“ nebol a s ním išla dole aj samotná kvalita videa. Inými slovami recenzia automobilu sa dá natočiť aj na iPhone a bude o vyzerať veľmi dobre. Musíte však byť veľkými profesionálmi na to aby to nebolo vôbec poznať a zároveň musíte mať ideálne pracovné a svetelné podmienky. Suma sumárom, kamera je stále kamerou a iPhone stále smartfónom. Ak však človek nemá na výber, nie je to vôbec zlé. Čo poviete?

Prečítajte si tiež  Microsoft si robí srandu z Apple. Reklama zosmiešňuje MacBook.