Spoločnosť Apple prišla s iPadom ešte v roku 2011. Vtedy Steve Jobs predstavil viacmenej väčší iPhone a nikto poriadne nevedel, či bude mať vôbec nejaký úspech. Nakoniec sa ukázalo, že to bol skvele načasovaný krok a iPad začal ísť na dračku ako teplé rožky. To bola ale len prvá generácia iPadu. Apple o rok neskôr predstavilo iPad 2 a ten ľudia používajú vo väčšine prípadov až dodnes!

iPad 2 a iPad mini

Najväčším dôvodom, prečo sa nepredávajú nové iPady je to, že ľudia vlastnia tie staré a sú s nimi spokojní. Analytická spoločnosť Localytics vydala výsledky svojich prieskumov, kedy získala informácie až z 50 miliónov iPadov aby zistila, aké modely sa v akom zastúpení používajú v dnešnej dobe. Čuduj sa svete, 20%, teda zároveň prvé miesto v tabuľke obsadil iPad 2, ktorý má takmer 5 rokov od svojho predstavenia. Problém nie je v tom, že by nové tablety nevedeli ničím zaujať, ale tento iPad ponúka používateľom jednoducho všetko to, čo potrebujú mať.

Tým sa to ale ani zďaleka nekončí, nakoľko hneď o priečku nižšie nachádzame iPad mini, ktorý bol predstavený v roku 2012. Toto zariadenie je ale tiež ako ináč len iPad 2 v menšom kabáte a tak môžeme povedať, že HW z roku 2011 má medzi iPadmi až 48% zastúpenie, čo je takmer polovica. Zvyšok potom patrí novším modelom. Apple má zjavne problém zaujať majiteľov starších iPadov, pretože tablety, ktoré majú doma sú tak dobré, že ich nechcú vymeniť. Každopádne, v spoločnosti budú musieť niečo vymyslieť aby ľudí presvedčili o kúpe zariadení. iPady majú pred sebou ešte sľubnú budúcnosť, len ich treba kupovať! 🙂

zdroj: appleinsider.com

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here