iPhone s označením „S“ prišiel po prvý krát na trh ešte v roku 2010. Správne, bol to iPhone 3GS, ktorý vychádzal z o rok staršieho modelu 3G, no prinášal niekoľko nových funkcií a vylepšení ako napríkad silnejší procesor či možnosť natáčania videa, ktorú iPhone 3G nemal. Mnohí tvrdia, že označenie „S“ signalizuje „Speed“, čo je po anglický „rýchly“. Týmto tvrdením si nie sme úplne istí, no čím sme si istí je fakt, že sme zistili, prečo sa Applu oplatí takéto modely predstavovať!
Prečo sa Applu oplatí vyrábať „S“-kové iPhony?
Je to vlastne veľmi jednoduché a netreba sa nad tým hlbšie zamýšľať. Odpoveď je taká, že spoločnosť z Cupertina na nás jednoducho šetrí. Každým rokom by sme totižto mohli vidieť úplne nový model, lepšie povedané, novú generáciu s novým dizajnom, podobne ako to robí napríklad Samsung. To ale očividne nie je potrebné. Vývoj by stál väčšie peniaze a prečo neušetriť, keď si zákazníci kúpia aj S-ko?
Ak totiž niekedy niečo iPhonu s príchodom novej generácie chýbalo, takmer vždy to prišlo vo vylepšenom modeli S. Telefón okrem toho samozrejme priniesol klasické hardvérové vylepšenia, no základ ako displej či šasi ostal takmer vždy rovnaký.
A práve na tomto sa dalo pekne ušetriť. V Apple jednoducho nepracovali s ničím novým, zobralo sa to, čo už malo vo svojom repertoári a vyladilo to do dokonalosti. Takýto jav sa opakoval vždy a pokračuje aj dnes.
Ďalším dôvodom, prečo sa Applu neoplatí každý rok predstavovať úplne iný model je fakt, že S-kové modely veľa prvkov zdieľajú s predošlou verziou, a tak je výroba každým rokom lacnejšia. Znamená to teda, že iPhone 6S mohol stáť na čistú výrobu menej ako model 6. Neušetrilo sa teda len na vývoji ale aj na samotnej výrobe, mnohé komponenty zostarli a ich cena išla dole.
Veľmi pekne to vidno na iPhone SE. Prečo Apple nepredstavilo aspoň dizajnovo odlišnejší produkt? Odpoveď je asi jasná. Zobrala len niečo čo sa predáva a funguje, zabalila do toho kvalitnejšie vnútornosti a na výrobe dokázala v prepočte ušetriť asi $40 oproti predošlému modelu 5S. Znamená to teda, že mohla znížiť cenu, no zároveň si aj zachovať už tradične extrémne vysokú maržu.
Posledná vec, ktorú by som asi doplnil je fakt, že to, že Apple nerobí každý rok úplne nový dizajn, ale výrazne ho mení po dvoch rokoch nie je až také zlé a dôvod je jasný. Telefóny sú moderné 2 roky, a vďaka tomu im pomalšie klesá cena. Veľa ľudí pozerá po bazároch iPhone 6, no za takú nízku cenu ako konkurencia s Androidom ho jednoducho nezoženú.