iPad má veľký problém so svojimi predajmi. Apple síce tlačí na to, aby zariadenia čo najviac inovoval každý jeden rok a ponúkol čo najviac za čo najlepšiu cenovku (aj keď tá je stále niekde inde oproti konkurencií), no očividne to úplne tak nestačí a ľudia o tablety skrátka strácajú záujem. Určite sa pýtaš, prečo je to tak a prečo oň nemáš záujem ani ty. Odpoveď nájdeš v tomto článku!

Prvotný „boom“ efekt

Určite si pamätáš, čo sa začalo diať niekedy po roku 2008/2009. Výrobcovia zistili, že okrem smartfónov môžu vyrábať ešte niečo lepšie, a tak začali pracovať na tabletoch. Od tejto doby začalo pribúdať čoraz viac týchto elektronických mašiniek a záujem o tablety začal byť enormný. Tohto sa samozrejme chytilo aj Apple a v roku 2010 predstavilo prvú generáciu svojho iPadu. Hoci mal v dobe iPhonu 4 len HW iPhonu 3GS, ľudia ho okamžite milovali a chcel ho každý.

Jedného dňa sa skrátka začala nákupná horúčka a ľudia sa išli za tabletom s nakúsnutým jablkom potrhať. Nastal takzvaný „boom“ efekt, teda obdobie, kedy bol tablet priorita veľkého množstva ľudí, ktorí ho nakupovali. Tento efekt môže trvať niekoľko mesiacov, či niekoľko rokov. V prípade tabletov to bolo určite niekoľko rokov. A hoci je praktický a určite si nájde svojich aktívnych používateľov, veľa z ľudí, ktorí si ho zakúpili časom zistili, že ho vlastne až tak nepotrebujú a vôbec ho nepoužívajú. No a čo je výsledkom tejto dedukcie? Nekúpia si ďalší model a tak výrobcom ubúdajú čísla, čo sa iPadov a ostatných tabletov týka.

Druhá vec, ktorá tablety zabila boli paradoxne ich menší bratia, smartfóny. Tie začali byť stále väčšie a väčšie, drahšie a drahšie, no a nakoniec aj výkonnejšie. Znamenalo to, že ľudia skrátka zistili, že tablety sú síce fajn, ale ak ich majú otvoriť raz do mesiaca na 15 minút, nestojí im to za tie peniaze, ktoré zaň museli zaplatiť. To je prvý dôvod prečo predaje klesajú a klesá aj záujem. Ľudia skrátka tablety nepotrebujú tak, ako si mysleli.

iPad - svetapple.sk

Nuda

Druhý problém môže byť fakt, že s tabletmi to je už fakt nuda, skoro rovnako ako so smartfónmi. Tieto produkty už jednoducho získali určitú hranicu, po ktorej je stále ťažšie a ťažšie inovovať. Výrobcovia veľmi neohúria výkonom, keď záujemci nevidia na prvý pohľad žiadne zmeny. Napríklad taký iPad Pro 12,9″, môže byť ultravýkonný, no to nikoho nezaujíma. Každého zaujíma fakt, že tento tablet má veľký displej. Áno, to bola inovácia, ale Apple to zabilo cenou, a tak sa iPad Pro predáva veľmi ťažko, čo je vidno aj na samotných číslach.

Prečítajte si tiež  Apple sa v iPade mini 7 vykašlal na túto inováciu. Napraví to v ďalšej generácii

Posledných niekoľko rokov sme sa nedočkali ničoho, prečo by sme mali iPad vymeniť za novší model. Sám som majiteľom iPadu mini, ale po rokoch používania, aj keď príde 5-ta generácia skrátka nepociťujem dôvod, kupovať si nový model. Ten súčasný je totižto skoro rovnaký ako ten môj (samozrejme zmenil sa hardvér, ale hovorím skôr o dizajne). Okrem iného už som majiteľom aj veľkého „pluskového“ iPhonu a tak nepociťujem potrebu používať na moje pomery už zbytočný iPad. Neviem ako je to u teba, toto je môj subjektívny názor, ale ak iPadu niečo chýba, určite je to „šťava“!

iPad - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.