Apple je majster naozaj v každom obore a jedným z nich je aj jednoznačne predaj. Predaj produktov je práve to, čo ho vynieslo až na samý vrchol rebríčka najhodnotnejších spoločností sveta. A aj keď sa niekomu možno zdá, že sa produkty predávajú doslova samé, nie je tomu celkom tak. V skutočnosti má aj predaj svoje tajné pravidlá, ktoré zamestnanci Apple striktne dodržiavajú!

Tajné pravidlá

Aj keď by si to možno na prvý pohľad nepovedal, všetko to čo vidíš v obchodoch Apple Store je dokonalo nastavené na tvoj zrak. Nie, teraz nehovoríme o nábytku či rozložení produktov, keďže to je samozrejmosť. Hovoríme o úplne inej veci, ktorá musí byť nastavená pod určitým sklonom. Áno, hovoríme o displeji MacBooku, ktorý je už poväčšine v rozlíšení Retina.

Retina displeje sú v skutku nádherné, ich farby, lesk či napríklad jas a rozlíšenie sú jednoducho bezkonkurenčné a aj to môže byť dôvod, prečo zákazníci siahajú práve po MacBookoch s kvalitnejším displejom ako po konkurenčných počítačoch, ktoré mávajú poväčšine “len” rozlíšenie FullHD (1920×1080). Apple sa teda môže týmito displejmi pýšiť a to vo svojich obchodoch bezpochyby robí, ale aby sme si povedali pravdu, nenastavuje ich práve tak, ako by to zákazník očakával.

Práve naopak. Displeje sú nastavované presne naopak. Tak aby boli horšie čitateľne. Zdá sa ti to ako hlúposť, no hlúposť to skutočne nie je. Displeje zamestnanci Applu doteraz nastavovali na 70 stupňov, po novom je to 76 stupňov a je to práve preto, aby si každý návštevník Apple Store všimol, že mu na nich niečo nesedí a prišiel k ním bližšie.

Prečítaj si tiež: Apple Store čakajú veľké zmeny!

Akonáhle sa toto stane, tak ho jeho prirodzená vlastnosť donúti aby displej nastavil podľa svojho gusta a práve v tom je to celé skryté. Akonáhle sa totiž dotkne MacBooku, Apple má o jedného potencionálneho zákazníka viac.  Začne si ho totiž obzerať či skúšať jeho funkcie. Zoznámi sa s materiálom a potom si uvedomí, že jeho plastový Asus nestojí naozaj za nič. Najlepšie na tom celom je, že zákazníci si často MacBooky s divným sklonom všímajú náhodne. Lepšie povedané, idú si do Apple Store vybaviť niečo dajme tomu s iPhonom a skončí to pri výbere MacBooku. Je to jednoducho špičkový marketing!

macbook-angle-2

Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

1 komentár

  1. Tento nápad som kedysi dostal aj ja – a funguje to. Je to nazoja výborná stratéfia – spraviť veci tak, aby buďili pozornosť práe tým, že ňie sú perfektné úpplne, ale ňiečo im k perfektnosťi chýba, čo sa dá pritom ľahko ízmeňiť – a tým vynúťiť interakciu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here