Apple a marketing so stojanom za 999$. O čom to hovoríme? Ak nás čítate pravidelne, pár krát sme to už naznačili. Jablková spoločnosť nepredstavila svoj stojan aby nás vydesila cenou. Predstavila ho preto aby sa o ňom všade hovorilo. To sa mu aj podarilo. Prečítajte si viac.

Apple a marketing so stojanom za 999$, prečo by ho firma nedala k monitoru?

Ak ste sledovali Keynote WWDC19, určite ste si všimli pomerne zvláštny spôsob prestavenia nového Macu Pro. Pri téme obrazovky nás najprv prešiel mráz po chrbte. Za 4,999$ to teda musí byť extrémne špičkový monitor.

Avšak to nebolo to všetko. Skutočný šok prišiel o slide ďalej, kde Apple ukázalo stojan k monitoru s cenovkou 999$. Mnohí si možno mysleli, že ide iba o žart. Veď keď si niekto kúpi monitor, mohol by mať k nemu stojan, no nie? O žart však nešlo, firma to myslela vážne. Hoci to bolo ako kúpiť si nové auto bez kolies, marketingové oddelenie Applu veľmi dobre vedelo čo robí.

Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli. - svetapple.sk

Stačí si položiť jednoduchú otázku a to, prečo monitor rovno nestál 5,999€ keď bez stojanu je prakticky nepoužiteľný? Samozrejme dá sa použiť ešte iný stojan. Za kúsok kovu ale zaplatíme 199$ a monitor si môžeme zavesiť jedine na stenu. To sa tiež práve 2x neoplatí. Pokiaľ by stál monitor o tisíc euro viac. Nikto by to zrejme neriešil, nakoľko zákazník, ktorý takýto špičkový produkt kupuje neráta 5 alebo 6. Skrátka zaplatí a slúži mu dlhé roky. Oddeliť produkty bolo ale cielené.

Môžu si kúpiť síce náhradu ale Apple už aj tak zarobilo

Na jednej strane človeka hneď napadne, že na miesto 999$ si môže niekto kúpiť náhradu v 98% kvalite za zlomok ceny. Áno, to je pravda a možno to napokon aj niekto urobí aj keď veríme tomu, že väčšina zákazníkov kúpia počítač, displej a stojan ako komplet. Tak či onak, Apple už teraz na všetkých veľmi dobre zarobilo. O predraženom stojane sa hovorí všade. Nie sú to len technologické weby. Sú to aj večerné správy a to sa bavíme o celom svete.

Mac Pro bude stáť vyše 50 000$ v špičkovej konfigurácii. - svetapple.sk
Apple a marketing so stojanom za 999$ – svetapple.sk

Nerátame ešte nespočetné množstvo meme obrázkov a vtipov, ktoré sa na adresu spoločnosti valia z každej strany. Nejde pri tom iba o užívateľské vtipy ale o vtipy firiem ako MSI či IKEA. Jablková spoločnosť si tak ľahko kúpila pozornosť za relatívne málo peňazí a ešte na tom dobre zarobí. To čo sa podarilo má hodnotu niekoľko desiatok, možno aj stoviek miliónov dolárov. O Macu Pro a stojane vie dnes aj niekto, kto ani nevedel, že Apple počítače vyrába. Do budúcnosti to môže znamenať, že sa o ne začne zaujímať a nejaký si zakúpi (samozrejme nie MacPro ale napríklad MacBook).

Prečítajte si tiež  Nový iPhone 14 Pro Max dostal najlepší displej na svete. Jeho maximálny jas je silnejší než udáva Apple

Apple a marketing so stojanom za 999$ bol teda špičkový nápad a ako sa hovorí aj zlá reklama je reklama. V tomto prípade to platí na 110%. Čo si o tom myslíš ty. Nestačilo predstaviť monitor za 5,999$? Podľa nás nie. Pozornosť by síce mal ale takto bola niekoľko násobne väčšia.

Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli.
Apple a marketing so stojanom za 999$. Lepšie to vymyslieť ani nemohli.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.