Európska komisia preto ešte v novembri 2022 navrhla pravidlá, ktoré e-shopy prinútia používať ekologické a opakovane použiteľné krabice, aby zabezpečila recyklovateľnosť všetkých obalov do roku 2030. Pre e-shopy bude splnenie nových pravidiel veľkou výzvou. Packeta im preto podáva pomocnú ruku a už dnes prináša znovu použiteľné krabice, ktoré zákazníci po nákupe z e-shopu nevyhodia, ale vrátia kuriérovi. Sú zo špeciálneho 100 % recyklovateľného materiálu Akylux a vydržia až 10-krát dlhšie než bežne používané kartónové obaly. Packeta ich začala testovať v auguste tohto roka v spolupráci s Telekomom a teraz ich začala ponúkať ďalším e-shopom.

„Počet prepravovaných zásielok v Európe dramaticky stúpa. Štatistiky ukazujú, že do roku 2029 môže toto číslo v EÚ a Veľkej Británii stúpnuť až na 30 miliárd balíkov za rok, čo vážne ohrozuje klimatické ciele. Je preto len logické, že Európska komisia predstavila kroky, ktoré povedú k dramatickému poklesu množstva obalu z celého e-commerce. Pre e-shopy však nebude adaptácia na novú legislatívu vôbec jednoduchá. V Packete sme rozhodnutí prevádzkovateľom e-shopov celý proces maximálne uľahčiť. Preto im ponúkneme ekologické obalové materiály, s ktorými znížia svoju uhlíkovú stopu a splnia všetky podmienky vyplývajúce z nových nariadení,“ povedal Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety.

Podľa Európskej komisie dnes každý Európan vyprodukuje 180 kg odpadu z obalov ročne. Balenia z e-shopov tvoria podstatnú časť a Slováci nie sú žiadnou výnimkou. Z prieskumu spoločnosti Nielsen pre Packetu vyplýva, že za posledný mesiac online nakúpilo 73 % z nás a viac než polovica Slovenska v e-shopoch nakúpi minimálne 7-krát ročne.

Ak by EÚ nekonala, do roku 2030 by odpad z obalov narástol o 19 %. Nové pravidlá preto zastavia používanie nadbytočných obalov alebo neúmerne veľkých krabíc, v ktorých je len jeden malý kus oblečenia alebo iného objednaného tovaru. Návrh nového nariadenia má zabezpečiť, aby sa do roku 2040 znížil odpad z obalov o 15 %. Už do roku 2030 však podľa neho budú musieť byť všetky používané obaly recyklovateľné.

Packeta má riešenie už teraz. Testuje ho s Telekomom a sprístupní všetkým e-shopom
„Každý z nás už niekedy dostal obrovskú krabicu, v ktorej bola ďalšia menšia, často ešte obalená bublinkovou fóliou. Nové pravidlá, ktoré navrhla Európska komisia, s takýmto niečím skoncujú. E-shopy však budú musieť zásadne zmeniť všetky svoje obalové materiály. Chceme im v tom pomôcť a ponúknuť im ideálne riešenie v podobe 100 % recyklovateľných krabíc, z ktorých si zákazník tovar jednoducho vyberie a následne takýto obal vráti priamo kuriérovi Packety,“ uviedol Jančo.

Prečítajte si tiež  Veľký únik: Európska Únia chce donútiť Apple ku ďalším nepríjemným zmenám
Packeta
Zdroj: Packeta
Packeta
Zdroj: Packeta

Packeta takéto balenia začala v auguste testovať v spolupráci s mobilným operátorom Telekom. Zákazníkom tak už objednané mobilné telefóny chodia v odolných krabiciach zo špeciálneho plne recyklovateľného materiálu Akylux namiesto toho, aby e-shop používal stále nové obalové materiály z klasického kartónu. Zákazník má možnosť doručovaný tovar od kuriéra prebrať, skontrolovať obsah zásielky a ekologický obal mu ihneď vrátiť. Od budúceho roka pribudne aj možnosť vrátenia takýchto obalov do ktoréhokoľvek výdajného miesta alebo Z-BOXu.

V rámci pilotného programu s Telekomom Packeta doručila už 839 balíkov akyluxových obaloch odolných aj voči vode a vlhkosti. Zákazníci až 99 % z nich vrátili naspäť kuriérom, takže mohli svoju úlohu plniť opäť. Adresáti tiež ocenili výrazne jednoduchšie rozbaľovanie bez otravného rozrezávania lepiacich pások. Vracanie obalu priamo do rúk kuriéra tiež šetrí ich čas. Nemusia ho totiž sami separovať a nosiť do často preplnených zberných košov.

Podobné, hoci niekoľkonásobne väčšie krabice zo 100 % recyklovateľného materiálu od firmy Corplex Packeta už dnes zároveň využíva na transport viacerých menších zásielok smerujúcich na výdajné miesta a do Z-BOXov.

„Dáta z praxe nám ukazujú, že takáto krabica vydrží 40 až 100 transportov počas celého roka. Cítim, že máme povinnosť posúvať naše know-how ďalej a overené ekologickejšie balenia preto už začíname ponúkať aj ďalším e-shopom. Zatiaľ sa nám hlásia najmä tie, ktoré chcú čo najviac znižovať svoju uhlíkovú stopu, no pripravované európske pravidlá urobia podobné riešenia nevyhnutné pre prakticky všetky e-shopy. Som hrdý na to, že Packeta je opäť medzi prvými firmami, ktoré dokážu obchodníkom aj zákazníkom uľahčiť život a zároveň ďalej znižovať minimalizovať vplyv celého logistického sektora na životné prostredie vďaka inovatívnym nápadom a riešeniam,“ uzavrel Jančo.

Niečo o spoločnosti Packeta 

Packeta sa od založenia v roku 2010 vypracovala na lídra v doručovaní zásielok a logistike. Skupina vlani celkovo doručila až 90 miliónov zásielok do 33 krajín a zároveň stanovila nový slovenský rekord v počte 280 000 balíkov spracovaných počas jedného dňa. Na Slovensku doručuje 98 % zásielok zákazníkom už na druhý deň od odoslania do viac než 1 200 výdajných miest alebo 1 700 Z-BOXov. Vďaka takémuto širokému pokrytiu sú v pešej dostupnosti pre väčšinu obyvateľov miest a obcí. Ide o dostupnú a ekologickú alternatívu k doručovaniu na adresu, dostupnú 24/7.

Technologický náskok služieb zdôrazňuje informovanie o presnom čase doručenia vďaka online sledovaniu kuriéra a prepracovanej mobilnej aplikácii Packeta. Tá ponúka možnosť bezhotovostne zaplatiť za dobierku a prehľadne informuje o očakávaných balíkoch. Denne takto uľahčuje prijímanie desaťtisícov zásielok doručovaných priamo domov a aj preto si ju stiahlo už 7 miliónov zákazníkov. Packeta dnes ponúka pohodlné posielanie zásielok na adresy alebo výdajné miesta v SR, ČR, Maďarsku a Rumunsku aj fyzickým osobám.

Prečítajte si tiež  App Store bude rozdelený na dve časti: Apple prehral boj s EÚ

Všetko bez čakania, podacích lístkov alebo tlačenia štítkov. Údaje stačí vyplniť v aplikácii a zásielku odovzdať na výdajnom mieste alebo do Z-BOXu. V roku 2022 sa Packeta stala už tretí raz po sebe víťazom rebríčka najobľúbenejších značiek zákazníkov na Slovensku spoločnosti KPMG v kategórii Logistika.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -