No tak sa poďme pozrieť na to, ktorá firma je medzi spotrebiteľmi naojceňovanejšou. Rebríček je veľmi pestrý a podľa nás určite poznáš všetky firmy, ktoré sa v ňom nachádzajú.V hodnotení značiek podľa vzorky 3 miliónov spotrebiteľov z 50tich krajín v rebríčku BrandZ Millward Browna, sa Apple umiestnilo na prvom mieste.

Hodnotenie

Apple obsadilo prvé miesto v tomto rebríčku s hodnotou takmer 247 miliárd dolárov. Minulý rok bol prvý Google, ale Apple ho tento rok prekonalo vďaka hypotetickému 67% rastu. BrandZ rebríček zostavuje Millward Brown už desiaty rok a Apple za túto dobu vyrástlo o viac ako 1446%, čo je skutočne slušné číslo.

Úspech Apple

Úspech  Apple  tkvie v lojalite používateľov a úspechu iPhonov 6 spolu s prebehlíkmi z Androidov, Apple Pay a Apple Watch, ktoré posunuli značku Apple z prémiovej značky do luxusného segmentu. Tento segment je pre Apple dôležitý aj z hľadiska konkurencie, ktorá sa viac či menej úspešne približuje k prémiovým značkám. BrandZ hovorí konkrétne o čínskych značkách, ktoré určíte poznáš sú to Xiaomi a Huawei.

apple-most-valuable-brand

Zdroj: 9to5mac.com
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.