YouTube je v posledných rokoch kritizovaný za to, že pomerne invazívnym spôsobom zahltil neplatiaich používateľov reklamou, ktorá sa zobrazuje, pred, počas a aj po skončení videa. Ako sa však zdá, v blízkej budúcnosti to môže byť ešte horšie. Známa služba testuje nový formát inzercie.

S touto informáciou prišiel ako prvý portál Gizmochina, ktorý nás informoval, že na miesto dvoch 15 sekundových reklám sa pred videami začalo niektorým ľuďom bez prémiového členstva zobrazovať až 5 krátkych reklamných videí.

Čo je ešte horšie, tieto videá sa nedajú nijako pretočiť a ani zrušiť. Jediné, čo teda používateľovi zostáva, je prezrieť si ich všetky naraz a až potom sa dostať ku obsahu, ktorý si pôvodne pustil.

YouTube už zareagoval 

iPhone s aplikáciou YouTube položený na stole
Zdroj: Unsplash / Collabstr

Ľudia sa začali na novinku sťažovať na sociálnej sieti Twitter, kde reagoval aj oficiálny účet tímu platformy YouTube. Vo svojom stanovisku uviedol nasledovné:

„hmm… môže sa to stať pri určitom type reklamného formátu, ktorý sa nazýva bumper ads, pretože je dlhý len do 6 sekúnd. Ak chcete, môžete poslať spätnú väzbu priamo zo služby YouTube prostredníctvom nástroja na posielanie spätnej väzby.“

Nič viac sme sa však nedozvedeli. S novým reklamným formátom sme sa zatiaľ na Slovensku nestretli, no to neznamená, že ho už nevidela hŕstka používateľov, na ktorých je testovaný.

A pokiaľ sa ukáže, že skutočne funguje, v priebehu niekoľkých mesiacov nás 5 reklám pred videom bude trápiť pravdepodobne všetkých. Jediný spôsob, ako sa tomu vyhnúť, bude nákup prémiového členstva. Jeho cena je v súčasnosti 8,49 € / mesačne.

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Instagram Banner

Prečítajte si tiež  Ľudia opäť povolujú aplikáciám, aby ich sledovali. Dokázal to výskum
Môže ťa zaujímať
- Reklama -