Apple patrí medzi najväčšie technologické spoločnosti na svete, pričom jej produkty nájdeme snáď vo všetkých končinách sveta. Aj preto sa nemôžeme čudovať výsledku výskumu „BrandZ Most Valuable Global Brands„, o ktorý sa postarala spoločnosť Kantar. Tá hodnotí značky na základe viacerých finančných parametrov, ako aj prieskumu o ich celkovej hodnote. Interpretácii výsledkov sa venoval portál Marketingbrew.
Výskumníci zistili, že všetky značky v TOP 100 mali v roku 2023 hodnotu na úrovni 6,9 bilióna amerických dolárov. Aj keď ide o extrémne vysoké číslo, pri pohľade na minulý rok, kedy bolo ešte o 20 % vyššie, ide o mierne sklamanie. Na druhej strane, ak si dáta porovnáme s rokom 2019 a teda z obdobia spred pandémie COVID-19, v skutočnosti sú až o 47 % vyššie.
Ako sme už naznačili v nadpise, Apple tomuto rebríčku absolútne dominuje, pričom jeho aktuálna hodnoty značky dosahuje úctyhodných 880 miliárd dolárov. Je síce pravda, že pred rokom to bolo skoro 950 miliárd, no treba brať do úvahy, že prišla kríza a celý trh so smartfónmi stagnuje alebo klesá.
Na druhom mieste sa s celkovou hodnotou značky na úrovni 577 miliárd dolárov umiestnilo Google, ktoré zažilo oveľa drastickejší prepad. V tom istom období v roku 2022 mala totiž jeho značka hodnotu až 819 miliárd dolárov. Na treťom mieste sa potom nachádza Microsoft (501 miliárd), na štvrtom mieste Amazon (468 miliárd) a päticu uzatvára McDonald’s s celkovou hodnotou (191 miliárd dolárov).
Ďalšie informácie o TOP 10 najhodnotnejších značkách súčasnosti si môžete pozrieť na obrázku nižšie. Dominancia spoločnosti Apple je aj napriek poklesu extrémna a je veľmi pravdepodobné, že sa prenesie až do roku 2024.
Dajte nám vedieť do komentára, či si myslíte, že headset Apple Vision Pro môže tieto čísla v budúcnosti ešte navýšiť. Sme zvedaví na všetky vaše postrehy a názory.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.