Čo je to hashtag – definícia
V dnešnej digitálnej dobe je hashtag (#) neoddeliteľnou súčasťou online komunikácie, pričom to platí najmä na platformách ako sú Twitter, Instagram, Facebook atď. Hashtag, ktorý je známy tiež ako mriežka, sa stal populárnym na spomínaných sociálnych sieťach, pretože používateľom umožňuje označiť kľúčové slová alebo zaujímavé témy v príspevkoch.
Týmto spôsobom sa podobné príspevky ľahko zoskupujú a vyhľadávajú, čo umožňuje užívateľom sledovať obsah podľa špecifických záujmov alebo aktuálnych udalostiach. Nie je to však zďaleka všetko, čo by ste mali o hastagu vedieť. Nižšie sa tiež pozrieme na to, ako vznikol a ako sa používa v modernom marketingu. Najskôr sa však pozrime na to, ako ho napísať.
Ako napísať hashtag na Windows a macOS?
Napísať hashtag (#) nie je nič komplikované a zvládne to úplne každý. Nutné je však zapamätať si, že spôsob „ako na to“. Klávesová skratka hashtag (#) sa totiž líši v závislosti od vášho operačného systému.
- Ak máte macOS, hashtag napíšete následovne: OPTION + 3/Š
- Ak máte Windows, hashtag napíšete následovne: ALT+X
Vznik a význam hashtagu
Pôvodne sa hashtag začal používať na Twitteri ešte v roku 2007, keď bol navrhnutý ako efektívny spôsob, pomocou ktorého sa dali kategorizovať správy na základe tém. Odvtedy sa jeho použitie rozšírilo na množstvo ďalších sociálnych sietí a stal sa kľúčovým nástrojom pre digitálny marketing, propagáciu rôznych udalostí a tiež aktivizmus. V súčasnej dobe je preto veľmi dôležitý a mal by ho poznať úplne každý.
Hashtag začína symbolom mriežky (#) a nasleduje slovom alebo frázou bez medzier. Príkladom môže byť hastag #SvetApple, ktorý by mohol slúžiť na zoskupenie všetkého obsahu súvisiaceho s týmto Apple portálom na sociálnej sieti Instagram, Twitter alebo Facebook.
Použitie hashtagov pomáha na niektorých sociálnych sietiach zvýšiť dosah príspevkov. Keďže ľudia hľadajú konkrétne témy, môžu sa ľahko dostať práve ku vašim statusom, fotografiám, videám alebo článkom. Okrem toho sú hashtagy často používané v rámci marketingových kampaní, aby sa podporila interakcia s užívateľmi a aby sa šírilo povedomie o značke, službe alebo produkte.
Využitie hashtagu sa v uplynulých rokoch stalo neodmysliteľnou súčasťou online marketingu a komunikácie, čo otvára nové možnosti pre značky a jednotlivcov, ako zasiahnuť širšie publikum. Vďaka hashtagom môžu byť vaše príspevky a správy videné užívateľmi, ktorí by sa inak o vašom obsahu možno nikdy nedozvedeli.