Slovensko sa pripravuje na nový systém úsekového merania rýchlosti, ktorý nekontroluje prekročenie v reálnom čase tak, ako klasické stacionárne radary, ale zameriava sa na dlhšiu trasu a čas, za ktorý ju prejdete. Aj vďaka tomu môže mnohých Slovákov prekvapiť pokuta, s ktorou predtým vôbec nepočítali. Téme sa venoval portál Autoviny.

Častým problémom klasických stacionárnych radarov bývalo, že vodiči si zapamätali ich presnú polohu a tesne pred nimi znížili rýchlosť, aby ich polícia nenamerala. Akonáhle cez ne prešli, svoju rýchlosť automaticky zvýšili a pokračovali v porušovaní pravidiel cestnej premávky. Nový systém však znamená, že na určitom úseku cesty bude rýchlosť monitorovaná nepretržite, vďaka čomu sa pravidlá nebudú dať obchádzať takýmto spôsobom.

Hoci úsekové meranie rýchlosti zatiaľ nie je na diaľnici D1 v okolí Bratislavy spustené, prípravné práce prebiehajú a systém sa aktivuje, keď sa doprava presmeruje na obchádzkové trasy. V niektorých častiach sú rýchlostné limity už teraz znížené z dôvodu zúžených jazdných pruhov.

Ako bude fungovať úsekové meranie rýchlosti? 

Nový systém, ktorý môžu mnohí slovenskí vodiči poznať zo zahraničných krajín, napríklad z Rakúska, zaznamená presný čas vstupu a výstupu vozidla z meraného úseku. To umožní automatické vypočítanie priemernej rýchlosti prejdenia trasy a v prípade prekročenia rýchlosti zaslanie pokuty.

Národná diaľničná spoločnosť oznámila, že tento systém bude zavedený po presmerovaní dopravy z dotknutých úsekov. Bližšie podrobnosti sa dozvieme už čoskoro.

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 900 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Slováci sa búria voči novým, extrémne nevýhodným registračným poplatkom pri vozidlách. Vznikla online petícia, ktorú môžete podpísať aj vy
Môže ťa zaujímať
- Reklama -