Spoločnosť Apple si už dlhé roky drží vedúcu pozíciu na americkom trhu medzi tínedžermi. Popularita značky je stále silná, no dopyt po nových modeloch mierne upadol. Napriek solídnym predajom sa Apple v posledných dňoch rozhodol zrušiť dodávky troch miliónov kusov iPhonu 16.

Podľa najnovších údajov z jesenného prieskumu spoločnosti Piper Sandler, ktorého sa zúčastnilo viac ako 13 500 mladých ľudí z 47 štátov USA, ostáva iPhone dominantným smartfónom mladej generácie. V prieskume uviedlo 87 % respondentov, že vlastní iPhone. Z opýtaných až 88 % predpokladá, že v budúcnosti si plánujú zaobstarať novší model.

Značka Apple vedie medzi mladými používateľmi

Napriek tomu, že iPhone 16 nezaznamenal taký dopyt ako jeho predchodcovia, až 22 % tínedžerov plánuje upgrade ešte v tomto roku. V predchádzajúcom roku plánovalo na iPhone 15 prejsť 23 % a v roku 2022 na iPhone 14 až 24 % respondentov. Tento trend naznačuje, že tínedžeri si v súčasnosti ponechávajú svoje iPhony dlhšie.

Zdá sa však, že významným lákadlom pre budúce aktualizácie bude súbor funkcií umelej inteligencie. Približne 30 % mladých respondentov uviedlo, že ich hlavným dôvodom pre nadchádzajúcu aktualizáciu je práve inovatívna platforma Apple Intelligence, ktorá bude spustená už v nadchádzajúcich aktualizáciách.

Apple Intelligence
Zdroj: Apple

Popularita produktov Apple sa ale nesústreďuje len na iPhone. Atraktivitu si naďalej udržiavajú aj AirPods. Jablkové slúchadlá vlastní okolo 70 % opýtaných tínedžerov a ďalších 25 % plánuje ich kúpu v najbližších šiestich mesiacoch. Rovnako silná je prítomnosť iPadov a Apple Watch, s viac ako 30 % vlastníkmi týchto zariadení.

Na opačnej strane spektra sa však nachádza predplatná služba Apple TV+, ktorej sa ešte stále nepodarilo osloviť dostatok používateľov. Iba 10 % tínedžerov uviedlo, že používajú túto streamovaciu službu, ktorá predstavuje len 1 % ich celkového mediálneho konzumu. Naproti tomu Apple Music si zachováva stabilnú prítomnosť, s približne tretinou respondentov.

Výsledky tohto prieskumu jasne ukazujú, že Apple si aj napriek miernym výkyvom udržuje silnú pozíciu medzi mladými používateľmi. Stále tu však je priestor na zlepšenie, hlavne v oblasti predplatných služieb, kde má Apple veľké ambície. Na rozšírení používateľskej základne však bude musieť ešte tvrdo popracovať.

Prečítajte si tiež  Múdrejšia Siri s Apple Intelligence môže doraziť skôr, ako sme si mysleli

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -