HomePod je produkt, o ktorom na Slovensku nepočúvame zas tak často. V prvom rade je to preto, lebo nie je súčasťou oficiálnej distribúcie. Ak si ho tu teda zakúpite, obchody ho nakupujú z iných krajín od iných dodávateľov (nie oficiálne od Apple). Koncom roka 2019 predstavovali jeho predaje 2,6 milióna kusov. Aj keď sa to zdá ako dosť, v skutočnosti je to veľmi málo.
Za Q4 2019 sa podarilo predať 2,6 milióna HomePodov!
Cupertinsky gigant sa rozhodol ešte pred niekoľkými rokmi vstúpiť na trh s inteligentnou domácnosťou. O tom, či to bol úspešný krok by sa dalo polemizovať. 2,6 milióna zariadení v tomto odvetví za posledné tri mesiace 2019 vyzerá ako sľubné číslo, no v skutočnosti pomocou nich firma drží len asi 4,7% na trhu. No a to je veľmi málo. Podľa správy spoločnosti Strategy Analytics je v tomto smere najúspešnejšia spoločnosť Amazon.
Ani sa tomu nečudujeme. Podľa odhadov predala približne 15,8 milióna zariadení počas Q4 2019 a celkovo drží 28,3% podiel na trhu. Dôvodom úspechu je predovšetkým dostupnosť a cena. Zariadenia zakúpite za niekoľko desiatok eur skoro všade na svete, čo je veľmi fajn. HomePod začína na 299$ (USA) a predáva sa len v niektorých krajinách.
Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Google, ktorá predala 13,9 milióna asistentov a na trhu drží podiel 24,9%. Tiež veľmi slušné čísla. Okrem iného sú tu ale nachádzali aj iné firmy, ako napríklad Baidu či Xiaomi.
Dáta, ktoré získala Strategy Analytics naznačujú aj to, že sa dobre darilo aj celkovému trhu. Medziročne sa predalo o 44,7% zariadení viac. Dokopy tvorili predaje počas Q4 2019 viac ako 55 miliónov kusov (necelých 39 miliónov bolo zaznamenaných v rovnakom období 2018). Apple zaznamenalo nárast až na úrovni 65%! Analytici predpokladajú, že rok 2020 bude opäť prelomový.
Predať by sa malo podstatne viac ako v roku 2019. Apple by si navyše mohlo zvýšiť podiel na trhu novou, lacnejšou verziou HomePodu, o ktorej sa hovorí v kuloároch. Kto vie, možno sa už oficiálne dostane aj na Slovensko…