Koronavírus COVID-19 ohrozuje celosvetovú ekonomiku a pociťujú to aj najväčší hráči na trhu. Google je internetová platforma a vplyv tejto pandémie sleduje každý jeden deň. Dôvodom je fakt, že poskytuje reklamné služby pre inzerentov, ktorí však urobili škrty v rozpočtoch. To isté robí aj samotná firma…
Koronavírus ovplyvňuje aj Google.
Ako najlepšie prežiť finančnú krízu? Treba sa na ňu včas pripraviť. Jedna z najväčších technologických spoločností na svete preto začala pracovať na tom, aby nemala akékoľvek ťažkosti v neistej budúcnosti. Len týždeň pred oznámením finančných výsledkov za Q1 2020 oznámila, že v druhej polovici roka škrtne rozpočet na marketingovú propagáciu vo viacerých divíziách približne o 50%. Predstavovať to bude miliardy dolárov.
Je to priama reakcia na nižšie zárobky z reklám, vďaka ktorým Google existuje. Ľudia a tiež spoločnosti po celom svete otáčajú každé jedno euro a veľmi dobre si ozmyslia, do čoho ho investujú. Koronavírus priniesol mnohé obmedzenia a tak sú niektoré podnikateľské oblasti úplne odstavené. Je celkom jasné, že konatelia týchto podnikov nebudú investovať do reklamy, aj keď v niektorých prípadoch môžu horšiu situáciu využiť vo svoj prospech.
Uvidíme, ako sa to bude celé vyvíjať. COVID-19 bude stáť pravdepodobne aj za urýchleným vývojom modernejšieho nakupovania cez internet. Technologické spoločnosti sa budú snažiť zákazníkom čo najlepšie priblížiť svoje produkty prostredníctvom webu. Pomôže nám rozšírená realita atď… Inzerenti sa teda nájdu vždy. Niektoré menšie firmy si však na určitú dobu nebudú môcť akúkoľvek reklamu dovoliť…