Aj vás niekedy zaujímalo, ako je možné, že o nových pripravovaných produktoch od spoločnosti Apple vieme tak veľa mesiace pred ich oficiálnym predstavením? Odpoveď je jednoduchá. Starajú sa o to leakeri.

Ide o skupinu ľudí, ktorí majú dobré kontakty alebo priamo pracujú v dodávateľských reťazcoch technologického giganta. Na základe vlastných poznatkov a skúsenosti potom môžu šíriť do sveta správy, ktoré sa týkajú utajovaných zariadení.

A aj keď sa zdá byť táto činnosť beztrestná, v skutočnosti sa dopúšťajú prezrádzania obchodného tajomstva spoločnosti Apple, za čo im hrozí trestné stíhanie a taktiež mastná pokuta. Apple už pred pár týždňami varovalo leakerov a teraz značne pritvrdilo. Do sveta sa dostala správa, ktorú rozoslalo viacerým z nich.

Prečítajte si tiež  Apple chce svojim pracovníkom dávať telesné kamery. Chce tým predísť únikom informácií

Samotní leakeri boli z toho prístupu prekvapení, nakoľko technologický gigant vedel o ich činnosti v podstate všetko, čo doložil aj podrobnou dokumentáciou. Hoci na internete zvyknú vystupovať pod utajeným pseudonymom, právnikov Apple to nezastavilo a tým sa podarilo odhaliť ich pravú identitu.

Varovanie od Apple: 

„Bez povolenia ste odhalili veľké množstvo informácií týkajúcich sa nevydaných produktov spoločnosti Apple, čím ste úmyselne porušili obchodné tajomstvo spoločnosti Apple. Vyšetrovaním spoločnosť Apple získala príslušné dôkazy o vašom neoprávnenom zverejnení nevydaných produktov. Vaše úmyselné porušenie sa konkrétne prejavuje ako: publikovanie nepublikovaných informácií o nových produktoch spoločnosti Apple prostredníctvom platforiem sociálnych médií, vrátane dizajnu a výkonu týchto nových produktov.“ 

Kradnutie a predávanie nepredstavených produktov 

Biznis s únikom informácií sa spája ešte s jednou činnosťou, objavujúcou sa prevažne na čiernom trhu. Zamestnanci dodávateľských reťazcov kradnú zariadenia alebo ich komponenty, ktoré ešte neboli predstavené a následne ich ponúkajú na čiernom trhu.

Kupcami sú nie len média alebo leakeri ale aj konkurenčné firmy, ktoré týmto spôsobom získavajú veľkú výhodu pri vývoji a úprave svojich produktov. Taktiež sa dostávajú rôzne raznice a formy ku výrobcom príslušenstva, vďaka čomu vznikajú obaly, ochranné sklíčka a podobne omnoho skôr, než poznáme finálny dizajn zariadenia.

iPhone 13

Uvidíme, ako sa tento biznis zmení v blízkej budúcnosti. Nateraz to vyzerá tak, že Apple veľmi silno zakročilo a leakerom spôsobilo problémy. Je však nepravdepodobné, že by so svojou činnosťou úplne prestali.

Samotnej technologickej spoločnosti robí takáto publicita dobre, nakoľko je bezplatná a z marketingového hľadiska má veľmi široký dosah. Koho by predsa nezaujímalo, čo všetko prinesie budúcúci iPhone?

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJmacrumors
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.