Napriek tomu, že Apple Watch patria medzi ťahúňov predaja spoločnosti, hodinky z dielne Apple už nie sú na prvej priečke medzi inteligentnými náramkami a hodinkami. Trh s takzvanými „wearables“ medziročne opäť narástol o 5,6% a zatiaľ, čo si Apple uchmatol celkom podstatný kus zisku, najviac sa darilo firme Xiaomi.
Rozdiel ale nie je až tak badateľný ako by sme si mohli myslieť. Apple hlási za posledný štvrťrok 7,9 milióna kusov hodiniek. Xiaomi sa ale darilo o niečo viac, keďže v prípade čínska spoločnosť hlási 8 miliónov predaných kusov. Rebríček najväčších hráčov ďalej dopĺňa Huawei, FitBit a Samsung. Práve posledná zo spomínaných spoločností chce svoje predaje zdvihnúť v najbližšom kvartáli, k čomu majú dopomôcť nedávno predstavené Watch 4.
Xiaomi sa až doteraz v predajoch skôr spoliehalo na inteligentné náramky ako hodinky. Príchod Mi Watch však očividne zamiešal karty na trhu najmä v Ázii. Z toho vyplýva aj zaujímavá štatistika, ktorá berie do úvahy výhradne predaje inteligentných hodiniek. Tu sa čínsky velikán umiestnil na poslednom mieste aj napriek dychberúcemu nárastu takmer 273%.
Ak sa teda bavíme iba o smart hodinkách, Apple si aj naďalej drží prvenstvo s celkom slušným prehľadom. Hneď za jablkovou firmou sa drží firma Huawei, ktorá ako jediná v predajoch klesá. Exponenciálny rast Xiaomi v tejto kategórii by ale už v ďalšom štvrťroku mohol poriadne rozvíriť vody smartwatch priemyslu.