Zo 41% „iba“ 29%

Najnovšie dáta od analytickej spoločnosti Counterpoint prezrádzajú, že Apple v priebehu posledných deviatich mesiacov stratilo trhový podiel svojich AirPods, ktorý klesol zo 41% na 29%. Jedná sa o nelichotivé výsledky, ktoré však vo finále nepredstavujú žiadne veľké straty pre firmu.

Analytici dodávajú, že kým sa za celý rok 2019 podarilo predať cca 50 miliónov kusov bezdrôtových slúchadiel, v roku 2020 to bolo skoro 100 miliónov kusov. Medziročný nárast predstavuje 83% a tak sa zrejme AirPods nepredávali horšie, no na trh pribudli dostupnejšie zariadenia pre iný typ zákazníkov.

Tieto dáta má Counterpoint dokonca aj podložené, nakoľko sa preukázalo, že zmenu čísel spôsobili bezdrôtové slúchadlá v cenovej relácii do 50$, pričom sa dokonca objavili aj produkty do 20$. Najlepšie mala dopadnúť spoločnosť Xiaomi, ktorá svoj medziročný trhový podiel zdvojnásobila.

Čínsky výrobca dosiahol 13%, čo je síce slušný úspech, no Apple je raz také dobré v segmente slúchadiel, ktoré začínajú na hranici 150$. A pokiaľ by raz nebolo najväčším výrobcom tohto druhu príslušenstva, určite sa bude hrdiť označením „najvýnosnejší“.

Na každom predanom kuse AirPods/AirPods Pro zarábajú v Cupertine desiatky či stovky dolárov. Aj preto nedávno predstavili AirPods Max. Do komentára nám napíšte, či „jablkové“ bezdrôtové slúchadlá používate a ak áno, ktorý je to model.

Prečítajte si tiež  Nothing Ear Stick sú čínske AirPods 3, ktoré kúpite výrazne lacnejšie. Ponúkajú vynikajúcu výdrž batérie a kvalitný zvuk
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJ9to5mac
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.