Zo 41% “iba” 29%

Najnovšie dáta od analytickej spoločnosti Counterpoint prezrádzajú, že Apple v priebehu posledných deviatich mesiacov stratilo trhový podiel svojich AirPods, ktorý klesol zo 41% na 29%. Jedná sa o nelichotivé výsledky, ktoré však vo finále nepredstavujú žiadne veľké straty pre firmu.

Analytici dodávajú, že kým sa za celý rok 2019 podarilo predať cca 50 miliónov kusov bezdrôtových slúchadiel, v roku 2020 to bolo skoro 100 miliónov kusov. Medziročný nárast predstavuje 83% a tak sa zrejme AirPods nepredávali horšie, no na trh pribudli dostupnejšie zariadenia pre iný typ zákazníkov.

- Reklama -

Tieto dáta má Counterpoint dokonca aj podložené, nakoľko sa preukázalo, že zmenu čísel spôsobili bezdrôtové slúchadlá v cenovej relácii do 50$, pričom sa dokonca objavili aj produkty do 20$. Najlepšie mala dopadnúť spoločnosť Xiaomi, ktorá svoj medziročný trhový podiel zdvojnásobila.

Čínsky výrobca dosiahol 13%, čo je síce slušný úspech, no Apple je raz také dobré v segmente slúchadiel, ktoré začínajú na hranici 150$. A pokiaľ by raz nebolo najväčším výrobcom tohto druhu príslušenstva, určite sa bude hrdiť označením “najvýnosnejší”.

Na každom predanom kuse AirPods/AirPods Pro zarábajú v Cupertine desiatky či stovky dolárov. Aj preto nedávno predstavili AirPods Max. Do komentára nám napíšte, či “jablkové” bezdrôtové slúchadlá používate a ak áno, ktorý je to model.

- Reklama -
ZDROJ9to5mac
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here