Kto by bol povedal, že jedna „drobná“ zmena spoločnosti Apple, týkajúca sa ochrany osobných údajov bude niekoho iného stáť takmer 10 miliárd amerických dolárov.

Konkrétne ide o sociálne siete Facebook, Twitter, Snapchat, YouTube, Instagram, WhatsApp, Messenger a ďalšie. Pričom informácia sa zaoberá iba druhou polovicou roka 2021. Samotná výška straty tak bude postupne narastať.

Podrobné dáta pochádzajú od Financial Times, kde investigatívny novinári zistili, že väčšina používateľov sa vďaka novej funkcií v iOS rozhodla brániť voči sledovaniu apkami.

Spoločnosti strácajú miliardy kvôli personalizovaným reklamám. Tým dalo Apple červenú

To však spôsobilo problém, kvôli ktorému spoločnosti ako Meta (Facebook) a Google utrpeli silné straty.

Dôvod je ten, že tieto firmy sa živia personalizovanou reklamou a tá získavala prostredníctvom iOS apiek podrobné informácie o používateľoch (vek, pohlavie, záujmy, lokalitu a podobne). Ak to ale používateľ jedným klikom zakázal, spomenuté firmy majú smolu.

Prečítajte si tiež  Prečo Apple používa nahryznuté jablko v logu? Príbeh je pomerne zábavný

Ak by ste si to chceli predstaviť v číslach, čisté príjmy spoločnosti Meta (Facebook) boli negatívne ovplyvnené až o 13,1 % zatiaľ čo pri Twitteri to bolo 7,4 %. Aj keď sa to nemusí zdať ani v jednom prípade ako veľké číslo, treba si uvedomiť, že tieto sociálne siete patria medzi najväčšie na svete a v skutočnosti im zmena od Apple urobila poriadny škrt cez rozpočet.

A hoci sa poškodené firmy snažia brániť a voči technologickému gigantovi z Cupertina vyjadrujú silnú kritiku, treba povedať, že si o podobne radikálny „zákrok“ koledovali. Je to preto, že roky využívali dáta používateľov prakticky bez ich vedomia a zarábali na nich miliardy.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -