Kto by bol povedal, že jedna „drobná“ zmena spoločnosti Apple, týkajúca sa ochrany osobných údajov bude niekoho iného stáť takmer 10 miliárd amerických dolárov.

Konkrétne ide o sociálne siete Facebook, Twitter, Snapchat, YouTube, Instagram, WhatsApp, Messenger a ďalšie. Pričom informácia sa zaoberá iba druhou polovicou roka 2021. Samotná výška straty tak bude postupne narastať.

- Reklama -

Podrobné dáta pochádzajú od Financial Times, kde investigatívny novinári zistili, že väčšina používateľov sa vďaka novej funkcií v iOS rozhodla brániť voči sledovaniu apkami.

Spoločnosti strácajú miliardy kvôli personalizovaným reklamám. Tým dalo Apple červenú

To však spôsobilo problém, kvôli ktorému spoločnosti ako Meta (Facebook) a Google utrpeli silné straty.

Dôvod je ten, že tieto firmy sa živia personalizovanou reklamou a tá získavala prostredníctvom iOS apiek podrobné informácie o používateľoch (vek, pohlavie, záujmy, lokalitu a podobne). Ak to ale používateľ jedným klikom zakázal, spomenuté firmy majú smolu.

Ak by ste si to chceli predstaviť v číslach, čisté príjmy spoločnosti Meta (Facebook) boli negatívne ovplyvnené až o 13,1 % zatiaľ čo pri Twitteri to bolo 7,4 %. Aj keď sa to nemusí zdať ani v jednom prípade ako veľké číslo, treba si uvedomiť, že tieto sociálne siete patria medzi najväčšie na svete a v skutočnosti im zmena od Apple urobila poriadny škrt cez rozpočet.

A hoci sa poškodené firmy snažia brániť a voči technologickému gigantovi z Cupertina vyjadrujú silnú kritiku, treba povedať, že si o podobne radikálny „zákrok“ koledovali. Je to preto, že roky využívali dáta používateľov prakticky bez ich vedomia a zarábali na nich miliardy.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -