Apple Store má 11. rokov. Wow. Steve Jobs túto fantastickú službu predstavil v roku 2008 po boku vtedajšej novinky, iPhonu 3G. Dovtedy (jeden rok) nebolo možné do tohto zariadenia možné nainštalovať tak jednoduchou cestou aplikácie. Steve sa síce zo začiatku bránil. Bol ale presvedčený a nakoniec to bola jedna z najlepších vecí, akú vtedy iPhone ponúkol.
Apple Store má 11. rokov. Steve Jobs ho odmietal
Väčšina z vás považuje Apple Store za tú možno najbežnejšiu a najzákladnejšiu vec v iPhone. Nie vždy to tak bolo a nie vždy bol plný miliónov aplikácií všetkého možného druhu. Kedysi Apple Store neexistoval a hoci by ho zrejme konkurencia aj tak neskôr prinútila vzniknúť, zo začiatku to vyzeralo, že ani existovať nebude. Steve Jobs, vtedajší generálny riaditeľ spoločnosti Apple mal totižto zásadu a nechcel aby do jeho softvéru „šprtali“ vývojári tretích strán.
Na druhú stranu už ale v tej dobe boli populárne aplikácie napríklad pre počítač Mac. Bez nich by to jednoducho nešlo a nikto by zariadenia nechcel. No a hoci dlhodobo odmietal a bolo ho ťažké presvedčiť, že Apple Store je to pravé čo Apple potrebuje, nakoniec povolil a vznikla služba, ktorá sa každým rokom teší oborvskej popularite. Apple store má 11. rokov.
Steve si ale dal záležať na tom aby bolo všetko podľa pravidiel. Aplikácie museli vždy spĺňať prísne štandardy a museli spoľahlivo funovať. V opačnom prípade sa do obchodu nedostali (možno sa sem tam dostali ale buď boli vymazané alebo museli byť opravené). Dnes sa môžeme pozrieť vďaka sérií niekoľkých obrázkov na to ako sa dizajn týchto aplikácií a ich ikoniek postupom času menil. Človek by už ani nebol povedal, že to mohlo byť ešte pred niekoľkými rokmi také iné, komplikovanejšie ako dnes…
3Ebay
Pokiaľ sa na ikonku Ebay pozrieme, na prvý pohľad vyzerá byť prakticky rovnaká. Zmeny sa tu ale udiali a dovolíme si tvrdiť, že omnoho väčšie ako v prípade Facebooku. Logo bolo od roku 2008 do roku 2012 klasické. Po 4 rokoch prišiel len akýsi „update“ pozadia, ktorý nepovažujeme za príliš šťastný. V roku 2013 s príchodom iOS 7 a nastolením generácie falt designu sa však logo značne zjednodušilo a agresívne pozadie zaniklo.
V roku 2013 s príchodom iOS 7 a nastolením generácie falt designu sa však logo značne zjednodušilo a agresívne pozadie zaniklo. Teraz tu už bol len nápis Ebay na jemne šedom pozadí. Vývoj ale išiel ďalej a logo, v podstate bez zmien vystriedalo šedú za úplne bielu. Tak je to doteraz a myslíme, že je to dobre. Riešenie je elegantné a decentné.
Ak hovoríme o logu, ktoré prešlo výraznejšími zmenami aplikácia prešla totálnymi zmenami. Zmenila sa snáď absolútne vo všetkom a postupne môžeme vidieť, že niektoré prvky, ktoré časom zmizli sa opäť po rokoch vrátil (ovládacie centrum 2013-2016). Dnes považujeme Ebay za prehľadný a jednoduchý.
Využíva plný potenciál displeja na nových iPhonoch a prakticky nemáme čo vyčítať. Ak sa ale pozrieme na aplikáciu pred rokom 2013, sami seba sa pýtame ako ju mohol niekto používať? Jednoducho, v tej dobe to bolo to najlepšie čo mali ľudia k dispozícii a tak im nič nechýbalo.