Ešte v máji tohto roka spoločnosť Apple spustila funkciu s názvom Transparentnosť sledovania aplikácií, ktorá umožňuje používateľom odmietnuť sledovanie v aplikáciách a na webových stránkach na reklamné účely – pokiaľ si to vyslovene neprajú.

Len o sedem mesiacov neskôr sa ale zistilo, že Apple vlastne čiastočne umožnilo zbierať dáta od používateľov aplikáciam, ako sú Snapchat alebo Facebook. Deje sa to však len za predpokladu, že tieto údaje sú anonymizované a agregované, a nie priamo prepojené s konkrétnymi profilmi používateľov.

- Reklama -

Denník Financial Times uviedol, že postoj spoločnosti Apple k tomuto rozhodnutiu je výsledkom „nepriznanej zmeny, ktorá umožňuje spoločnostiam riadiť sa oveľa voľnejším výkladom jej kontroverzných zásad, týkajúcich sa ochrany osobných údajov“.

Spoločnosť Apple dala vývojárom pokyn, že „nesmú získavať údaje zo zariadenia na účely jeho jednoznačnej identifikácie“, čo si vývojári vyložili tak, že namiesto toho môžu naďalej pozorovať „signály“ a správanie sa skupín používateľov. Vo výsledku tak aplikácie môžu týmto skupinám naďalej zobrazovať prispôsobené reklamy – ak nebudú zamerané na jednotlivcov.

Apple tieto techniky síce neschválilo no ani nezakázalo 

Technologický gigant z Cupertina tieto techniky výslovne neschválil, no na druhej strane umožnil vývojárom tretích strán sledovať a analyzovať skupiny používateľov bez ohľadu na to, či dali súhlas so sledovaním na úrovni používateľa alebo nie.

Okrem toho spoločnosť Apple údajne naďalej dôveruje aplikáciám, ktoré zhromažďujú údaje na úrovni používateľa, ako sú IP adresa, poloha, jazyk, zariadenie a veľkosť obrazovky, hoci niektoré z týchto informácií sa môžu odovzdávať inzerentom.

Prečítajte si tiež  iOS 15.2 vám prezradí, či sa vo vašom iPhone nachádza neoriginálny diel pomocou nového zoznamu

Investori Snapchatu sa dozvedeli, že sociálna sieť plánuje zdieľať údaje od svojich 306 miliónov používateľov vrátane tých, ktorí požiadajú aplikáciu, aby ich „nesledovala“ s inzerentmi. Vďaka tomu môžu získať „celistvý pohľad“ na úspešnosť reklamných kampaní v reálnom čase.

Sociálna sieť Facebook taktiež vyvíja „viacročné úsilie“ na prebudovanie reklamnej infraštruktúry „s využitím súhrnnejších alebo anonymizovaných údajov“. Dá sa teda povedať, že sprísnené zásady ochrany osobných údajov od spoločnosti Apple sú účinné, no nie stopercentné.

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach, kde nás sleduje dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Instagram Banner

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJmacrumors
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.