Významná časť príjmov spoločnosti Apple pochádza od operátorov a prémiových predajcov zariadení. Gigant z Cupertina však vykazuje rekordné čísla aj v predajoch cez svoje obchody Apple Store. Nová správa portálu CIRP sa pozrela na to, aký je rozdiel v predajoch práve medzi Apple Store a mobilnými operátormi.

Je samozrejme úplne logické, že Apple má vyššiu maržu na predaji iPhonov, ako jeho partneri. Zákazníci volia v prípade modelov Pro a Pro Max kúpu mimo operátora priamo v Apple Store alebo cez oficiálny internetový obchod Apple Online Store. Existuje však problém, ktorý bráni spoločnosti Apple využívať túto výhodu naplno.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí. 

Apple sa drží v pozícii hlavného predajcu prémiových modelov

Podľa získaných dát z obdobia 12 mesiacov (september 2022 – september 2023) si zákazníci, ktorí si kúpili iPhone priamo od spoločnosti Apple, v 47 % prípadov zvolili model iPhone „Pro“ alebo „Pro Max“. Na druhej strane operátori predali iPhone Pro alebo Pro Max v 40 % prípadoch.

Predaj iPhone
Zdroj: CIRP Apple

Hoci to na pohľad nemusí byť veľký rozdiel, v prípade týchto 7 % predaných kusov dokáže Apple získať až o 200 – 300 dolárov navyše. Tu sa črtá problém, prečo spoločnosť Apple nemôže navýšiť svoje príjmy z predaja iPhonov výraznejším spôsobom. Nemá to totiž úplne pod kontrolu.

V skratke ide o to, že operátori majú oveľa väčšiu moc nad predajom týchto zariadení. Na začiatku tohto mesiaca spoločnosť CIRP zdieľala aktualizované dáta o tom, kde si zákazníci nakupujú svoje iPhony, a iba 21 % z nich ide priamo k spoločnosti Apple, zatiaľ čo 71 % sa obracia na svojho operátora.

Tu treba dodať, že nešlo len o najnovšie generácie zariadení s najvyššou maržou, ale aj tie staršie, ktoré sú v predaji stále mimoriadne populárne. Hovoríme napríklad o iPhone 13, iPhone 14 či iPhone SE.

Zdroj: YouTube / Created Tech (snímka obrazovky)

Ako z prieskumu vyplýva, nielenže zákazníci operátora majú tendenciu kúpiť si lacnejší základný model iPhonu (a nie prémiovú verziu „Pro“ či „Pro Max“), no zároveň spoločnosť Apple tiež prichádza o možnosť ovplyvňovať ponuku doplnkov, možnosti rozšírenej záruky a prezentáciu iných zariadení vrátane Apple Watch, iPadov a Macov.

Keď sa všetky tieto faktory zrátajú, pravdepodobne ide o miliardy dolárov potenciálne stratených príjmov spoločnosti Apple, ktoré by pri predaji v plne vlastnej réžii dokázala získať na svoju stranu.

Stále však ide o údaj nachádzajúci sa teoretickej rovine, keďže tento fakt sa v najbližších rokoch zrejme nezmení a nebude ho tak možné s ničím porovnávať.

Je však viac než isté, že ak by sa Apple chytil kormidla v predajoch aj bez operátorov, jeho zisky by stúpli ešte vyššie. Na druhej strane by však firma zrejme nedokázala ponúknuť ďalšie služby spojené s mobilnými tarifami, ktoré môžu byť v prípade operátorov silným presvedčovacím prostriedkom.

Veď keď si vezmete ku paušálu iPhone, môžete ho mať predsa lacnejšie, ako priamo z predajne. Ide tak o začarovaný kruh, z ktorého sa Apple zrejme nikdy nedostane.

Prečítajte si tiež  Apple tvrdí, že toto vám môže na Apple Watch zničiť batériu: Ide o chybu, ktorej sa dopúšťa veľa používateľov

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -