Na sociálnych sieťach sa objavujú podvodné ponuky, ktoré sa tvária ako marketingové akcie známych značiek. Sľubujú obrovské zľavy na oblečenie, elektroniku či módne doplnky. Používajú známe logá, vizuálny štýl predajcov a dokonca aj pozitívne komentáre. Pôsobia dôveryhodne, no ide o starostlivo pripravený podvod. Všimol si to portál Pravda.

Príspevky sú plné pozitívnych komentárov s emotikonmi, ktoré vytvárajú ilúziu spokojnosti a dôveryhodnosti. Tieto komentáre môžu byť falošné alebo z účelovo vytvorených účtov, takže sa nimi netreba nechať zmiasť. Ako upozorňuje Eduarda Hekšová z dTestu, podvodníci manipulujú diskusie a vymazávajú varovania od skutočných ľudí. Spotrebitelia by si preto mali pravosť overiť priamo na webe predajcu.

Psychologické triky pred dokončením nákupu

Podvodníci využívajú aj techniku „vyplňovania formulárov“. Spotrebiteľ strávi niekoľko minút zadávaním údajov o sebe a svojich preferenciách. Cieľom je vytvoriť dojem, že už investoval čas a mal by nákup dokončiť. Podobný prístup sa objavuje aj pri reklamách na rôzne aplikácie alebo diéty – výsledok vám vraj doručia až po zaplatení.

Hrozby sú vážne a nejde len o peniaze 

Riziko nespočíva len v strate peňazí za falošný produkt. Tým, že vyplníte formulár, poskytujete citlivé osobné údaje, ktoré môžu byť zneužité neskôr proti vám. Po zadaní platobných údajov hrozí aj napadnutie účtu a finančná strata. Aj preto si treba dávať obrovský pozor.

Ako sa brániť novému podvodu? 

Ak narazíte na podozrivú ponuku, nahláste ju priamo na platforme a informujte oficiálneho predajcu. V prípade podvodu okamžite kontaktujte svoju banku, zablokujte transakciu a zabezpečte účet. A čo je najdôležitejšie – nedôverujte slepo komentárom na sociálnych sieťach, aj keď vyzerajú presvedčivo.

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 200 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Dnes sa mení letný na zimný čas. Ako ho nastaviť?
Môže ťa zaujímať
- Reklama -