Píše sa rok 2014 a Apple predstavuje úplne nový iPhone 6 a iPhone 6 Plus. Oba modely majú väčší displej. Menší z dvojice ponúka uhlopriečku 4,7″, čo bolo oproti vtedajších 4″ dosť veľký nárast. iPhone 6 Plus však prišiel až s 5,5″ displejom, čím sa zaradil do spoločnosti takzvaných phabletov. Prečo ale Apple zrazu tak razantne zväčšilo displeje? Urobilo to kvôli tomuto trhu!

Väčšie displeje

Povedzme si na rovinu, keď Apple urobí nejakú zmenu, vyvolá to veľkú vlnu nenávisti a diskusií. Používatelia si často krát až po čase uvedomia, že tá firma s nakúsnutým jablkom v logu mala vlastne pravdu. Tak nejako to bolo aj v roku 2014, kedy sme sa zbavili „malých“ iPhonov a dostali sme väčšie zariadenia. Ľudia nenávideli Apple už len za to, lebo model 5S milovali kvôli jeho ideálnym rozmerom. Úprimne si ale všetci veľmi rýchlo zvykli a Apple zistilo, že 4″ model vlastne ani nepotrebuje (aj keď ho potom ešte znovu zrodilo v podobe „SE“). Prečo ale Apple takto razantne zväčšilo displeje? Keby prišiel len iPhone 6 s 4,7″ displejom, pravdepodobne by to nebolo nič zvláštne, no príchod verzie Plus už vyvolal otázky.

Odpovede sú pomerne jednoduché. Nešlo o Európu a dokonca ani o Ameriku. Išlo o Čínu. Práve v rokoch 2013- až dodnes začal veľký útok na túto časť sveta, ktorá tvorí aj pre Apple zaujímavý trh. Žijú to milióny ľudí, ktorí sú ekonomicky schopní zakúpiť si aj také drahé zariadenie ako je práve iPhone. Je to skrátka zlatá baňa pre mnohých výrobcov. Postupne sa začali otvárať Apple Store pobočky naprieč celou krajinou a keď už bolo povedomie rozšírene dosť, Apple prišlo s veľkým iPhonom. V Ázii milujú technológiu a rovnako tak milujú veľké displeje. Apple vlastne len počúvlo svojich budúcich zákazníkov a tento krok sa ukázal ako správny. Už v rokoch 2014-2015 boli pre Apple zisky z Číny viac ako prekvapivé. Postupom času sa stal z Číny hráč, ktorý je pre ekonomiku spoločnosti zásadne dôležitý. Len tak pre predstavu, Apple za minulý rok dokázalo predať 29 miliónov kusov iPhonu X. To naozaj nie je málo. V Číne sa ale podarilo predať až 7 miliónov kusov. To je skoro 1/4 z celkového predaja.

Samozrejme nie je to len iPhone X, ktorý tvorí predaje v Číne ale aj zvyšné produkty. Nezabúdajme tu pritom ani na veľmi silnú konkurenciu, napríklad samotného Samsungu či LG. Okrem iného je v Číne produkcia prakticky všetkého a na trh sa dostávajú veľmi lacné zariadenia, ktoré sú už veľmi šikovné a ľudia si ich kúpia radšej ako nejaký drahý iPhone. Tak či onak, v tejto krajine je aj kvapka v mori poriadne veľkou kvapkou a v Apple to veľmi dobre vedia. Je viac ako jasné, že svoje produkty bude čím ďalej tým viac prispôsobovať tak, aby vyhovovali tamojším používateľom. Ľahko sa môže stať, že Čína bude mať záujem pohltiť omnoho viac ako „len“ 1/4 celkovej produkcie. V takom prípade bude uprednostnená pred Európou, Indiou či možno aj Amerikou. Ťažko povedať. Je to predsa len trošku viac do budúcnosti!

Prečítajte si tiež  Ako si poradí iPhone na videu so zubnou pastou s prekvapivým koncom?
Tim Cook - svetapple.sk
Tim Cook – svetapple.sk
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.