Do spoločnosti Apple sa nedávno pustil aj Facebook. Dôvodom bola provízia v rámci platieb v App Store. Sociálna sieť jej výšku kritizovala a upozorňovala na ňu používateľov. To však robiť nemôže.
Apple kleplo Facebooku po prstoch
Pokiaľ vykonáte in-app nákup na iPhone, iPade alebo Macu, zvyčajne (sú tu aj výnimky) z toho profituje aj spoločnosť Apple. Z každej platby si nárokuje 30% províziu. V prípade, že využívate predplatné, po 12 mesiacoch klesá na 15%. Vývojárom sa tieto pravidlá nepáčia.
Patrí sem aj spoločnosť Facebook, ktorá nedávno verejne kritizovala App Store. Využila aktuálnu situáciu okolo súdneho sporu medzi Apple a Epic Games. Jej pokus sa však nevydaril. Kompetentní v Cupertine zakázali zverejňovať informácie o 30% provízii.
Sociálna sieť to skúšala sofistikovane. Pokiaľ ste chceli niečo zaplatiť cez svoje iOS zariadenie, vyskytla sa informácia o výške poplatku pre spoločnosť Apple. Porušené bolo ale pravidlo o zobrazovaní irelevantných informácií.
Facebook chcel pomôcť podnikateľom
Zaujímavé je, že sociálna sieť nechcela pomôcť iba sama sebe ale aj svojim používateľom. Len nedávno spustila platobný nástroj, ktorý pomáha podnikateľom. Vďaka platforme dokážu predávať online akcie alebo služby aj počas svetovej zdravotnej krízy.
Ako príklad môžeme spomenúť predaj vstupeniek na určitú udalosť (prebiehajúci priamo cez aplikáciu). Aj z takejto platby si Apple nárokuje 30% na svoj účet. To nie je celkom fér.
Facebook kontaktoval technologickú spoločnosť so žiadosťou o výnimku. Tú získal napríklad Uber, Bolt, mnohé internetové obchody atď… Apple ale nevyhovelo a to aj napriek tomu, že 100% z platieb putuje na účet firiem poskytujúcim online akcie alebo služby.
Uvidíme, ako teraz zareaguje sociálna sieť. Informácie o províziách však zverejňovať nesmie. V opačnom prípade sa môže rozlúčiť s App Store! Čo si o celom tomto spore myslíte vy? Napíšte nám do komentára!