Spoločnosť Apple rieši záručné reklamácie svojským spôsobom. Vrámci programu AppleCare a AppleCare+ nerieši opravu chyby ale ponúkne druhé zariadenie. To však nie je nové ale repasované. Ako sa ukazuje, Apple možno zavádza a práve to je predmetom tohto spolu. Apple má a krku žalobu za to, že vrámci reklamácie ponúka repasované zariadenia.

Apple má a krku žalobu za to, že vrámci reklamácie ponúka repasované zariadenia.

Ako iste viete, poväčšine sú žaloby mierené na spoločnosť Apple odpredu prehraté, nakoľko právny tím spoločnosti je skutočne dobre vybavený. Ako sa ale ukazuje teraz, v najnovšom spore to už také ľahké byť nemusí a Appu reálne hrozí, že spor prehrá čo ho môže stáť milióny dolárov.

Okresný súd v USA, konkrétne v San Jose potvrdil novú žalobu, ktorá sa týka reklamácie iPhonov vrámci predplatených programov AppleCare a AppleCare+. Vrámci reklamácie by mala firma zákazníkom poskytnúť nové zariadenie. Minimálne tak to uvádza na svojich stránkach a prospektoch. Ako sa ale ukazuje, nejde úplne o nové zariadenia. Ide o repasované produkty. Tie síce nie sú o nič horšie a vďaka podrobnej kontrole ich ani nespoznáte, stále nespĺňajú atribúty nových produktov. No a to je problém.

Žaloba bola po prvý krát podaná ešte v roku 2016

Táto žaloba, ktorú môže Apple ľahko prehrať bola podaná ešte pred troma rokmi, v júli 2016. Stoja za ňou Vicky Maldondo a Joanne McRight, ktorým sa nepáči prístup spoločnosti, pri ktorom síce sľubuje nové produkty ale poskytne už používané zariadenia. Tým porušuje svoje vlastné podmienky pre AppleCare a tiež zákon o opravách pre spotrebiteľa.

Apple má a krku žalobu za to, že vrámci reklamácie ponúka repasované zariadenia. - svetapple.sk
Apple má a krku žalobu za to, že vrámci reklamácie ponúka repasované zariadenia. – svetapple.sk

Jablková spoločnosť skutočne uvádza, že v prípade poškodenia alebo problémov ponúkne spotrebiteľom „nové“ zariadenia. Podľa zákona je ale „nové“ zariadenie definované ako také, ktoré nebolo ešte nikdy pred tým používané a obsahuje len nové časti. Repasované zariadenia síce obsahujú nové časti, niektoré ich vnútorné komponenty už ale používané boli. Presne preto Apple v tomto smere zavádza.

Treba ale spomenúť aj fakt, že v podmienkach pre službu AppleCare+ sa objavuje slovo „repasované“. Na druhú stranu ale treba povedať aj to, že v celej 33 stranovej prílohe nájdeme toto slovíčko iba jeden jediný krát!

Podľa advokátov by mali autori tejto žaloby dostať úplne nové zariadenia a nie repasované. Pravdepodobne tu teda nejde o nezmyselný súdny spor, z ktorého chcú ľudia vyťažiť milióny dolárov. Skôr im ide o to aby Apple nezavádzalo a s tým súhlasíme aj keď by nám samým asi neprekážalo, keby sme dostali repas na miesto nového. Apple mení displej a tiež zadný kryt. Samozrejmosťou je aj nová batéria.

Prečítajte si tiež  Apple má problém kvôli repasovaným produktom, ktoré dáva zákazníkom pri reklamáciach
iPhone 11 Pro vs. iPhone 11 unboxing. Profesionálne video hands-on video od Marquesa Brownleeho. - svetapple.sk
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.