Mnohé veľké technologické spoločnosti vyžadujú, aby boli všetci ich zamestnanci povinne očkovaní proti ochoreniu COVID-19 nakoľko potrebujú aby fyzicky dochádzali do práce. Spoločnosť Apple však touto cestou nejde.

Už v minulosti sa objavili správy, že cupertinská spoločnosť síce zvažuje povinné očkovanie zamestnancov avšak do dnešných dní k tomuto kroku nepristúpila. Pracovníkom chce dať totiž slobodnú možnosť výberu.

Na strane druhej, ak už niekto očkovaný proti ochoreniu COVID-19 je, bude môcť čerpať drobné výhody. Tou najhlavnejšou je, že sa nebude musieť nechať testovať vždy, keď bude chcieť navštíviť svoju kanceláriu v kampuse. Pri vchode do budovy sa bude nutné preukázať očkovacím preukazom a pokiaľ to pracovník neurobí, bez testu sa ďalej nedostane.

Dôležité je však povedať aj to, že zamestnanci ktorí očkovaní sú budú musieť podstúpiť test na COVID-19 aspoň raz týždenne, keďže vakcína v niektorých prípadoch nemusí fungovať na 100 %. Riziko nákazy je s ňou však omnoho nižšie.

V prípade, že zamestnanci pracujú ako personál maloobchodu a nie sú očkovaní, test na COVID-19 budú musieť absolvovať dvakrát týždenne (očkovaní opäť len raz týždenne).

Testy poskytne spoločnosť Apple 

Aby Apple všetko zjednodušilo či už po časovej alebo finančnej stránke, rýchlotesty na COVID-19 poskytne zamestnancom zatiaľ bezplatne a tí si ich budú môcť vyzdvihnúť vo firemných kanceláriách alebo maloobchodných pobočkách.

Prečítajte si tiež  Výroba iPhonu 13 Pro je o niečo drahšia ako v prípade iPhonu 12 Pro. Prečo sa cena nemení?

Test potom môžu absolvovať v pohodlí domova a výsledok sa dozvedia do 15 minút od jeho uskutočnenia. Ten budú musieť následne sami nahrať do firemného systému pričom tieto sprísnené požiadavky budú v platnosti od 1. novembra 2021.

Apple by chcelo nabehnúť na „normálny režim práce“, kedy sa začnú všetci zamestnanci vracať do kancelárií už v januári 2022. Práca má však zo začiatku trvať len 3 dni do týždňa aby sa zamedzilo prílišnému kontaktu, ktorý tvorí ideálne podmienky pre šírenie nákazy.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -