Faraday Future je spoločnosť, o ktorej toho nikto vlastne až tak veľa nevie. Hlavný dôvod je ten, že je to firma plná tajomstiev a s Applom má spoločného veľmi veľa, čo sa samotného uvádzania produktov na trh týka. Dnes na CES 2017 zvolala táto automobilka, zameriavajúca sa predovšetkým na elektircký pohon, tlačovú konferenciu. Predstavila prvý produkčný model FF91, projekt, ktorý prichádza presne vtedy, keď si všetci mysleli, že firma bankrotuje. Prečítaj si viac!
Faraday Future
Ide o automobilovú spoločnosť, o ktorej už dlhé roky vieme, že sa zaoberá práve vývojom rôznych automobilov, ktoré však zatiaľ nie sú produkčné. Teda až do teraz. Dnes bol totižto na CES 2017, čož je technologická výstava, ktorá sa každý rok koná v Las Vegas, predstavený nový automobil, a to Faraday Future 91, model, ktorý by mal byť prvým produkčným vozidlom tejto značky a model, ktorý prináša veľmi zaujímavé čísla.
Táto firma má veľmi ambiciózne plány na zmenu v doprave pomocou flotily nových inteligentných, elektrických vozidiel. Dokonca existujú nepodložené špekulácie, že práve táto spoločnosť by mala so samotným Applom v budúcnosti pracovať na vývoji prvého vozidla, modelu „Titan“. Problém ale je, že FF má už v zmluve spoluprácu s Čínskou elektronickou spoločnosťou LeEco, ktorá má svoje vlastné ambície s autami na elektrický pohon. Práve to nám hovorí, že spolupráca s Applom asi nebude, minimálne nie v najbližšej dobe, aj keď model, ktorý bol predstavený by mohol bez problémov nosiť práve logá jablkovej spoločnosti.
https://youtu.be/1Y8hUf0Np6k
FF 91
Faraday Future robili celého 2 a pol roka na projekte, ktorý nám bol doteraz pomerne neznámy, nakoľko sa firma držala prísneho utajenia a na verejnosť sa nedostali takmer žiadne informácie. To nám pripomína až veľmi nápadne spôsob, akým sa Apple pokúša (alebo aspoň v minulosti pokúšalo) predstavovať svoje produkty. Nick Sampson, senior viceprezident výskumu a vývoja inžinierstva v spoločnosti dnes hovoril na pódiu o absolútnom preformátovaní budúcnosti dopravy.
Opakovane sme sa mohli dozvedieť, že model 91, ktorý bol dnes predstavený je viac ako auto, je to niečo úplne nové. Spomenul napríklad niektoré prvky, ktoré vozidlo má. Napríklad Wi-Fi štandardu802.11ac priamo vo vozidle, či HD obrazovky, ktoré budú ponúkať média, hry a iný obsah, ktorý môže zabávať posádku. Keď sme pri tej posádke, tak každý jeden cestujúci tu bude mať svoj profil, ktorý bude obsahovať jeho vlastný obsah a preferencie. Samozrejmosťou je potom aj autopilot, ktorý má byť budúcnosťou dopravy. Ten by mal dokonca vedieť rozpoznať tváre vodičov a následne sa učiť nových skúsenostiam, ktorá sa na ceste vyskytujú takmer stále. Aj takého autopilota môže niečo prekvapiť a týmto spôsobom môže byť na to pripravený. Auto navyše bude sledovať úplne všetko ako počasie, poveternostné podmienky či spôsob riadenia.
Na základe týchto informácií potom nastaví celé auto, pre čo najväčšie pohodlie a bezpečnosť celej posádky. Automobil má vraj najkomplexnejší senzorový systém čo sa týka produkčných áut na celom svete. Ide tu predovšetkým o 30 rôznych druhov senzorov, medzi ktoré samozrejme patria kamery, radary či špeciálne 3D LIDAR radary. Všetky sa budú navzájom kombinovať a spolupracovať medzi sebou. Uvidíme, či bude tento systém lepší ako v Tesle, kde je systém jednoduchší.
Auto bude mať tiež neuveriteľne sofistikovaný systém, ktorý ťa nechá vystúpiť napríklad pred obchodným centrom a samé zaparkuje, no a keď budeš hotový, jednoducho si ho privoláš prostredníctvom aplikácie a ono ťa na danom mieste vyzdvihne. Na videu, ktoré bolo na prezentácií ukázané, je krásne vidieť, ako auto hľadá parkovacie miesto po tom, čo ho opustí majiteľ, keď ho nájde, jednoducho sa odloží a počká na jeho ďalšie inštrukcie. Firma toto auto založila na „architektúre variabilnej platformy“. Vďaka nej bude môcť firma v budúcnosti vyvinúť omnoho jednoduchšie rôzne iné automobily, ktoré sú iných veľkostí či štýlov. Vývoj bude teda omnoho lacnejší a časovo menej náročný, čo mohol byť v tomto prípade najväčší problém.
Najvýkonnejší elektrický pohonný systém na svete
Inžinieri sa v tomto prípade veľmi snažili aj pri elektrickom pohone. Vývoj neostal len na autonómnom šoférovaní a najmodernejších technológiách pre vodiča. Samotný pohon je vlastne dokonalá moderná technológia. Automobil má v sebe najväčšiu a najhustejšiu batériu, čo sa automobilov týka. Nájdeme tu aj otvorený systém poplatkov, ktorý ponúka najrýchlejšie nabíjanie elektrického vozidla na svete. Batérie s obsahom 130kWh dokážu na jedno nabitie prejsť až 600 kilometrov. Takáto hodnota sa už bez problémov vyrovná aj vozidlám so spaľovacími motormi a úplne stačí na každý jeden deň.
To ale nie je to najlepšie na pohonnom ústrojenstvo tohto vozidla. Pikoška ešte len príde. Auto ponúka 1050 konských síl s okamžitým krútiacim momentom, čo znamená, že sa vyrovná tým najrýchlejším superšportovým automobilom sveta. Donedávna najrýchlejšie sériovo-vyrábané vozidlo sveta Bugatti Veyron ponúka výkon 1001 koní, toto by malo byť bežné vozidlo, no jeho výkon je väčší. Akcelerácia z 0-60mph (čo je zhruba 97km/h) trvá len 2,39 sekundy! Automobil tak hravo porazí Ferrari 488 GTB či Bentley Bentayga a dokonca aj Teslu model S 100D. Tieto údaje sú doslova neuveriteľné, ale netreba zabúdať ani na to, že Faraday Fututre ešte stále nie je vo výrobe, a tak nejde o produkčné auto, tak ako je vykresľované. Na presnejšie čísla si teda budeme musieť chvíľku počkať. Na druhú stranu to znie ale až neuveriteľne.
Faraday Future je ale aj v mnohých iných veciach rekordmanom a to napríklad aj v téme, ktorá sa zaoerá odporom vzduchu. Ten je pri automobiloch tiež veľmi dôležitý, pretože aj ten súvisí s rýchlosťami, pomocou ktorých môže vozidlo prepravovať pasažierov a rovnako tak má aj vplyv na spotrebu. V tomto prípade je odpor len 0,25! Môže za to hlavne dokonalo oblý dizajn a rôzne spojlery na zadnej strane, pomocou ktorých si automobil upravuje prúdenie vzduchu.
Interiér
Povedzme si nakoniec niečo aj k interiéru tohto na prvý pohľad dokonalého vozidla. Stačí začať len samotným spôsobom otvárania a zatváranie dverí. Uvidíš ho na videu a určite ťa veľmi zaujme. Všetko v aute bolo vyrobené v súlade s pohodlím cestujúcich, ktorí sa v ňom budú prepravovať každý jeden deň. Okrem toho ale ponúka jazdnú dynamiku a priestor ako stredne veľké auto a jazdné vlastnosti a výkon ako nejaký superšport. Celý dizajn interiéru je samozrejme čo najmodernejší, no okrem toho má aj luxusný nádych, čo je samozrejme logické. Všade sa nachádza koža a zaujímavé ambientné osvetlenie. Auto má zrejme všetko, čo taký Mercedes triedy S v najvyššej výbave, je to dokonalé.
Po všetkom sme si mohli ešte prejsť rad nových funkcií. Medzi ne samozrejme patrí samotné svetlo, kamery, senzory, zrkadlá, kapacitné tlačidlá namiesto kľučiek dverí a ďalšie geniálne technológie. Čo sa kúpy tohto pomaly sériového vozidla týka, zatiaľ nám nebola predstavená cenová politika ale je jasné, že nepôjde o nič lacné, čo si bude môcť hocikto dovoliť. Cenu odhadujeme na viac ako $100 000, ale to je pri tom, čo všetko toto vozidlo ponúka asi jasné. Prvé dodávky by sa mali k zákazníkom dostať už o rok, teda začiatkom 2018. Objednávka bude prebiehať prostredníctvom internetového obchodu a záloha bude $5000. Ďalších detailov sa dočkáme už v následujúcich mesiacoch.
A čo nás na ňom tak fascinuje?
Určite sa pýtaš, prečo magazín zaoberajúci sa Applom píše o nejakom Faraday Future, ktorý je navyše automobil, nie spotrebná elektronika. Dôvod je jednoduchý, píšeme o všetkom zaujímavom. Okrem iného ale máme radi Teslu a spôsob predaja a prezentovania automobilov, rovnako tak to ale urobila aj táto spoločnosť. Navyše má veľmi podobnú politiku ako Apple a v súvislosťou s Cupertinským gigantom bola spájaná už veľa krát. Presne preto nás tak zaujala a radi o nej napíšeme aj na budúce. Čo si myslíš ty o Faraday Future 91?
zdroj: macrumors.com