Každý produkt je potrebné v istej miere propagovať. Rôzne spoločnosti idú na to rôznymi spôsobmi, no Apple si dalo vždy záležať na svojej reklame rovnako, ako na svojom produkte či dokonca jeho balení. Veľká éra reklám však začala v roku 1984, kedy Apple odvysielalo počas XVIII ročníku Super Bowlu asi najlepšiu reklamu vo svojej histórií!

„1984“

Reklama s týmto názvom poukazovala najmä na konkurenčný boj proti spoločnosti IBM, ktorej predaje počítačov neustále rástli, no ako Steve Jobs často poznamenával, „boli to len nudné šedé krabice“. Apple ponúkalo okrem prepracovaného užívateľského rozhrania aj nádherný biely dizajn svojich počítačov, ktoré vo výkladoch doslova žiarili. Keď však mal byť predstavený azda najrevolučnejší z nich, Macintosh, bolo treba upozorniť na jeho predstavenie formou reklamy Ridleyho Scotta, ktorá niesla názov 1984. Na konci tejto reklamy sa nachádzal citát, ktorý prezradil predstavenie Jablkového počítača.

On January 24th, APPLE Computer will introduce MACINTOSH. and you´ll see why 1984 won´t be like „1984“.“

Táto reklama sa dodnes označuje ako jedna z najlegendárnejších v technologickej brandži vôbec a okrem iného aj ako najvydarenejšia reklama, akú kedy Apple uvidelo na trh. V roku 2003 sa dokonca zaradila do reklamnej siene slávy čo je určite veľký úspech!

Prečítajte si tiež  Koronavírus neohrozí predstavenie iPhonu SE 2. Informujú o tom dobré zdroje.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.