Asi vieš, že iPhone 6S a iPhone 6S Plus mali v polovici minulého roka svoje problémy s nabíjaním. Baterka proste nie je to najlepšie a okrem toho, že sa telefóny častokrát rýchlejšie vybili, tak sa pri nižšom percente batérie zvykli úplne vypínať. Je to zvláštny problém a Apple dokonca menil aj baterky. Z časti ho vraj mohol ovplyvňovať aj softvér, konkrétne aktualizácia iOS 10.1. Nová aktualizácia, ktorá mala všetko vyriešiť však nič nezmenila.

iOS 10.2.1

Na túto aktualizáciu sa spoliehal nejeden smutný používateľ iPhonu 6S a iPhonu 6S Plus, ktorý mal vážne problémy so svojim zariadením. To sa mu bezdôvodne vypínalo či už pri nižšej teplote alebo niekedy stačilo len to, aby mal telefón nižšie percento batérie, následne kleslo na 1% a nasledovalo okamžité vybitie. Zvláštne ale bolo to, že po pripojení do siete mal telefón zase toľko percent ako na začiatku. Celý tento problém je vraj softvérový, aj keď niektoré iPhony 6S majú problém aj v hardvéri.

Apple nám vraj malo aktualizáciou iOS 10.1 zariadenia „pokaziť“ a následne nám chyby napraviť v iOS 10.1. Dopredu ale môžem povedať, že je to blbosť. V prvom rade, ja sám som celý minulý rok iPhone 6S Plus používal a tieto problémy som mal pri iOS 9 aj pri iOS 10.

Aktualizácia 10.1 teda nič nepoškodila, to sú len dohady. Problém bude samotný hardvér, možno zlá šarža baterky, neviem. iPhone som mal medzi prvými na Slovensku a prvé kusy môžu mať svoje chyby, to je asi bežné. Pokiaľ si teda čakal na zázrak a nedočkal si sa, nemôžeš sa zas až tak čudovať.

Apple by malo zaviesť výmenný program aj pre ostatné smartfóny, ktoré trpia týmto problémom. Vieme, že by to otvorilo dvere špekulantom, ktorí možno žiaden problém nemajú, ale koniec koncov, sami si to spôsobili. Zlá baterka môže ľudí dokonca aj ohrozovať.

Pokiaľ uvedieme ako príklad najväčšieho konkurenta, spoločnosť Samsung, ktorú síce väčšina z našich čitateľov asi v obľube nemá, tak sa krásne ukáže, o koľko je charakternejšia ako Apple. Pokiaľ sa nepozrieme na samotné produkty, Galaxy Note 7 vykúpila všetky späť a dostala sa do straty 5 miliard dolárov. Telefóny nepredávala ani v Európe, a to aj napriek tomu, že tu nič nevybuchovalo.

Niekto v Apple by si teda možno mohol zobrať príklad od firmy, ktorej sa veľakrát strana zástancov nakúsnutého jablka smeje. V tomto smere musíme uznať, že ak urobí chybu, snaží sa ju minimálne napraviť. Pri Apple často vidíme, ako sa snaží zbaviť zodpovednosti za svoje chyby!

Prečítajte si tiež  Apple priznalo obrovskú chybu ohľadom iPhonu 6S!

iPhone 6S - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.