Podľa najnovších štatistík investičnej spoločnosti Piper Sandler, ktoré boli súčasťou jej poslednej rozsiahlej štúdie zameranej na preferencie tínedžerov, zostáva iPhone najobľúbenejším smartfónom v tejto vekovej skupine. Konkurencia nemá absolútne žiadnu šancu.

Až 87 % opýtaných tínedžerov uviedlo, že vlastní iPhone, a 88 % z nich plánuje používať smartfón s nahryznutým jablkom v logu aj v budúcnosti. To sú pre technologického giganta fantastické správy. Uvedené hodnoty sa v porovnaní s minulým rokom vôbec nezmenili, no keď sa pozrieme na dáta z októbra 2013, rýchlo zistíme, že v tom čase len 55 % tínedžerov vlastnilo iPhone. Ide teda o obrovský nárast.

Spoločnosť Apple si navyše udržuje pevnú pozíciu aj v oblasti nositeľnej elektroniky. Hodinky Apple Watch dnes vlastní 34 % opýtaných tínedžerov, čo predstavuje mierny nárast oproti minulému roku, kedy to bolo „len“ 31 %.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí. 

Kúpu nových Apple Watch v najbližších šiestich mesiacoch avizovalo 10 % tínedžerov, čo je naopak mierne zníženie oproti 16 % z prieskumu, ktorý sa uskutočnil na jeseň 2022.

Teoreticky za to môžu inovácie, ale aj plánovanie výskumu. Iné odpovede dostanú autori pred Vianocami, kedy vychádzajú nové modely Apple Watch na trh a iné po nich, kedy pomaly strácajú atraktivitu.

Darí sa aj Apple Pay a Apple Music 

Apple Music cena
Zdroj: Apple

Samotný výskum sa potom nezameriaval len na iPhone či Apple Watch, ale aj na služby spoločnosti Apple. Ukázalo sa, že až 42 % tínedžerov používa Apple Pay, pričom táto platforma je v porovnaní s Cash App, Venmo a PayPal absolútnou jednotkou.

Slušne sa darilo aj streamovacej službe Apple Music, ktorú využíva niečo vyše 30 % opýtaných. V tomto smere však spoločnosť Apple ťahá za kratší koniec, nakoľko až 70 % tínedžerov preferuje skôr Spotify. Iba 46 % z nich však má aj platené predplatné.

Ešte niekoľko zaujímavých informácií na záver 

Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu, ktorý Piper Sandler vykonáva dvakrát ročne a poskytuje hlboký pohľad do trendov a preferencií mladých ľudí.

Posledného prieskumu sa zúčastnilo až 9 193 tínedžerov s priemerným vekom 15,7 roka z 49 štátov v USA, čím poskytuje reprezentatívny vzorku mladej populácie a ich vzťah k produktom Apple. Uvidíme, aké výsledky sa podarí namerať v nasledujúcej štúdii. Budeme vás o tom informovať.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Uznávaný analytik: Apple v roku 2022 predstaví trojicu nových Apple Watch
Môže ťa zaujímať
- Reklama -