Podľa najnovších štatistík investičnej spoločnosti Piper Sandler, ktoré boli súčasťou jej poslednej rozsiahlej štúdie zameranej na preferencie tínedžerov, zostáva iPhone najobľúbenejším smartfónom v tejto vekovej skupine. Konkurencia nemá absolútne žiadnu šancu.

Až 87 % opýtaných tínedžerov uviedlo, že vlastní iPhone, a 88 % z nich plánuje používať smartfón s nahryznutým jablkom v logu aj v budúcnosti. To sú pre technologického giganta fantastické správy. Uvedené hodnoty sa v porovnaní s minulým rokom vôbec nezmenili, no keď sa pozrieme na dáta z októbra 2013, rýchlo zistíme, že v tom čase len 55 % tínedžerov vlastnilo iPhone. Ide teda o obrovský nárast.

Spoločnosť Apple si navyše udržuje pevnú pozíciu aj v oblasti nositeľnej elektroniky. Hodinky Apple Watch dnes vlastní 34 % opýtaných tínedžerov, čo predstavuje mierny nárast oproti minulému roku, kedy to bolo „len“ 31 %.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí. 

Kúpu nových Apple Watch v najbližších šiestich mesiacoch avizovalo 10 % tínedžerov, čo je naopak mierne zníženie oproti 16 % z prieskumu, ktorý sa uskutočnil na jeseň 2022.

Teoreticky za to môžu inovácie, ale aj plánovanie výskumu. Iné odpovede dostanú autori pred Vianocami, kedy vychádzajú nové modely Apple Watch na trh a iné po nich, kedy pomaly strácajú atraktivitu.

Darí sa aj Apple Pay a Apple Music 

Apple Music cena
Zdroj: Apple

Samotný výskum sa potom nezameriaval len na iPhone či Apple Watch, ale aj na služby spoločnosti Apple. Ukázalo sa, že až 42 % tínedžerov používa Apple Pay, pričom táto platforma je v porovnaní s Cash App, Venmo a PayPal absolútnou jednotkou.

Slušne sa darilo aj streamovacej službe Apple Music, ktorú využíva niečo vyše 30 % opýtaných. V tomto smere však spoločnosť Apple ťahá za kratší koniec, nakoľko až 70 % tínedžerov preferuje skôr Spotify. Iba 46 % z nich však má aj platené predplatné.

Ešte niekoľko zaujímavých informácií na záver 

Tieto zistenia pochádzajú z prieskumu, ktorý Piper Sandler vykonáva dvakrát ročne a poskytuje hlboký pohľad do trendov a preferencií mladých ľudí.

Posledného prieskumu sa zúčastnilo až 9 193 tínedžerov s priemerným vekom 15,7 roka z 49 štátov v USA, čím poskytuje reprezentatívny vzorku mladej populácie a ich vzťah k produktom Apple. Uvidíme, aké výsledky sa podarí namerať v nasledujúcej štúdii. Budeme vás o tom informovať.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Vo Francúzsku sa iPhone 13 stále predáva so slúchadlami EarPods. Dôvod vás zrejme prekvapí
Môže ťa zaujímať
- Reklama -