Keď Facebook minulý rok prinútil milióny používateľov po celom svete, aby si stiahli na četovanie špeciálnu aplikáciu Messenger, nikto z toho veľkú radosť nemal. Teraz sú však dôvody tohto rozhodnutia jasnejšie: Messenger sa stáva samostatnou platformou, oddelenou od hlavnej stránky Facebooku, ktorá firme prináša vlastný biznis.
Svoje dôvody na vytvorenie Messengera minulý týždeň na konferencii F8 odhalili sami predstavitelia najväčšej sociálnej siete sveta. Messenger je podľa nich samostatnou platformou pre iné mobilné aplikácie, ktoré možno sťahovať priamo z neho a integrovať do četu. V súčasnosti má Facebook vyše štyroch desiatok partnerov, ktorí pre Messenger vyvíjajú aplikácie. K týmto aplikáciám možno získať prístup kliknutím na tlačidlo „…“ pri četovaní.
A treba dodať, že používatelia Messengera majú teraz na výber veľmi zaujímavé aplikácie: napríklad Ditty vie premeniť text v hudbu a Pyro potom umožní v priebehu pár sekúnd vytvárať animácie s peknými efektmi. Podľa Marka Zuckerberga tieto nástroje majú používateľom slúžiť na lepšie vyjadrenie samého seba.
Facebook teraz k Messengeru tiež pristupuje ako k samostatnej platforme pre biznis. Ak si ľudia budú v blízkej budúcnosti od vybraných predajcov kupovať produkty on-line, budú im títo predajcovia (so súhlasom používateľov) môcť posielať notifikácie o odoslaní zásielky priamo do Messengera a možné bude pomocou tejto aplikácie aj četovať so zamestnancami predajcu a zmeniť objednávku. Medzi prvými partnerskými predajcovia Facebooku budú spočiatku firmy Zulily a Everlane.
A používatelia Facebooku si medzi sebou teraz môžu posielať aj peniaze – aj keď zatiaľ len v Spojených štátoch. Hoci z Messengera zatiaľ nemožno priamo nakupovať, nie je ťažké si predstaviť, že v budúcnosti pôjde aj to – obzvlášť ak vezmeme do úvahy, že Facebook experimentuje na svojej hlavnej stránke s tlačidlom Kúpiť.
Podľa Zuckerberga sa do Messengera prihlasuje minimálne raz za mesiac 600 miliónov ľudí, čo je takmer polovica celej používateľskej základne Facebooku.
Zdroj: itnews.sk