Dnes ráno sme mali možnosť odsledovať si niečo z konkurenčného Androidu. Práve toto „sledovanie“ nás doviedlo k zaujímavej úvahe. Už dávnejšie sa objavovali články typu, AppStore je lepší ako GooglePlay. Veľakrát sa však človek vôbec nedozvedel prečo. My sme sa nad tým pokúsili zamyslieť komplexnejšie a tu sú tri dôvody, ktoré hrajú do karát Applu!
1. Prísny výber
Prvým dôvodom, ktorý posúva vpred spoločnosť Apple a jej AppStore je fakt, že do tohto internetového obchodu sa len tak hocičo nedostane a každá jedna aplikácia dopredu prejde prísnym schvaľovaním. Veľakrát sa stane, že sa jej dvere do AppStore nikdy neotvoria.
To možno nie je pre samotného vývojára až také super ale spotrebiteľ môže túto snahu spoločnosti Apple len a len oceniť. V prvom rade je v AppStore viac kvalitného obsahu (v GooglePlay je viac aplikácií) a v rade druhom nebude mať v telefóne nič, čo by ho nechcene sledovalo či napríklad škodilo jeho telefónu.
2. iOS
Druhou veľkou výhodou je fakt, že vývojári nemusia optimalizovať aplikáciu pre milión ďalších zariadení. Lepšie povedané, iOS v súčasnosti podporuje možno 10 iOS zariadení, z ktorých má polovica rovnakú uhlopriečku aj rozlíšenie displeja.
Vďaka tomu je tu omnoho viac priestoru pre ladenie aplikácie pre konkrétne zariadenia, čoho výsledkom sú len a len kvalitné produkty. Len na druhú stranu povieme, že Android v súčasnosti registruje niekoľko desiatok tisíc rôznych zariadení, z ktorých je každé úplne iné. Práve preto nemôže daná aplikácie nikdy fungovať na všetkých správne.
3. Uzavretý systém
Tretí dôvod je prínosný skôr pre samotných vývojárov ako pre spotrebiteľov. Problém Androidu je totiž ten, že si doň môže veľmi jednoducho hocikto prakticky hocičo nainštalovať. Proti tomuto bojuje už dlhé roky iOS. Áno, pokiaľ je v iPhone nainštalovaný Jailbreak, tiež sa dajú zohnať mnohé aplikácie zadarmo ale povedzme si na rovinu, komu by sa chcelo kvôli tým niekoľkým eurám inštalovať JB, ktorý má aj iné nevýhody.
Samozrejme, že sa aj na iOS nájdu ľudia, čo viacmenej kradnú aplikácie ale je ich len skutočné minimum. Možno 1-2%. V prípade Androidu je toto percento podstatne vyššie a to je práve dôvod, prečo vývojári vyvíjajú svoje aplikácie najprv na iOS.