Predplatné vládne svetu

Koncept predplatného mnohí nenávidia ešte viac, ako klasické in-app nákupy. Pre vývojárov so správnym softvérom však môže byť zlatou baňou. Podľa dát nameraných analytickou spoločnosťou Sensor Tower vzrástli spotrebiteľské výdavky za 100 najlepších aplikácií s predplatným medziročne o 34%.

Ak sa na to pozrieme v číslach, zatiaľ čo v roku 2019 tvorili tržby zhruba 9,7 miliardy dolárov, v roku 2020 to bolo pri tom istom až 13 miliárd dolárov. Z tohto všetkého samozrejme profitovalo aj Apple, ktoré si ukrojilo približne 30%.

Zaujímavé je pozrieť sa aj na konkurenčný Google Play, ktorý za App Store v oblasti zárobkov značne zaostáva. Aj keď si v oblasti ziskov v rámci TOP 100 predplatných aplikácií polepšil o 42%, v skutočnosti sa bavíme o raste z 1,9 miliardy dolárov na 2,7 miliardy dolárov. Nie je to málo, no Apple je niekde inde…

V roku 2020 sa v App Store a Google Play minulo dokopy cez 111 miliárd dolárov, pričom predplatné predstavovalo približne 11,7% podiel. Toto číslo je z nášho pohľadu prekvapivé, nakoľko sa takýto koncept predaja vyskytuje čoraz častejšie a povedali by sme, že má omnoho väčší dosah.

Na záver sa hodí doplniť, že v roku 2020 ponúkalo určitú formu predplatného 86 zo 100 najlepších neherných aplikácií po celom svete. V skutočnosti sa jedná o mierny pokles oproti roku 2019, kedy to bolo až 89 apiek. Napíšte nám do komentára, čo si predplácate vy.

Prečítajte si tiež  Hodnota Apple prekročila ďalšie historické maximá!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -