Spoločnosť Apple je jedna z najhodnotnejších firiem na svete. Svoju popularitu si vyslúžila aj rôznymi druhmi marketingu a reklamy (predovšetkým však kvalitnými výrobkami). Zaradiť by sme sem mohli samozrejme product placement vo filmoch, či seriáloch. Známy režisér Rian Johnson dnes prezradil, že ak vidíte vo filme iPhone, nikdy ho nepoužíva záporný hrdina. Nie je to náhoda.
Ak vidíte vo filme iPhone, nikdy ho nepoužíva záporný hrdina.
Rian Johnson je svetoznámy režisér, ktorý má za sebou množstvo úspešných projektov. Nedávno sa ho rozhodol vo videu vyspovedať magazín Vanity Fair. Počas diskusie padla aj otázka, ktorá sa týkala umiestňovania Apple produktov vo filmoch a podmienkam, ktoré si kladie samotná spoločnosť. Ako sme sa dozvedeli z odpovede slávneho režiséra, nie je to také jednoduché, ako sa možno na prvý pohľad zdá.
Johnson uviedol, že Apple dovolí tvorcom používať iPhone iba za predpokladu, že ho bude mať v rukách kladná postava. Nikdy ho nemôže používať záporný hrdina. Ostatne, o niečom podobnom sme už písali v minulosti. Vtedy sa to ale týkalo animovanej rozprávky Zootopia, takže na tom bude niečo pravdy.
Z psychologického hľadiska je to úplne v poriadku. Dôvod je taký, že ľudia „musia“ mať zaradené Apple ako tú „dobrú“ spoločnosť. Konkurencia s operačným systémom Android (alebo Windows) má byť na zlej strane.
Dá sa teda povedať, že určitý konkurenčný boj prebieha aj na poli klasického product placement. Apple evidentne do tejto formy marketingu investuje veľa peňazí, nakoľko sa s jablkovými zariadeniami stretávame vo filmoch či seriáloch, skutočne veľmi často (nerátame platformu Apple TV+ a jej obsah samozrejme).
Samotná záležitosť s kladným hrdinom sa potom pravdepodobne netýka len iPhonu, ale aj ostatných produktov s nahryznutým jablkom (iPad, MacBook, iPod a pod…). Schválne si skúste sami spomenúť na to, či ste niekedy videli film alebo seriál, kde by mal „záporák“ v rukách zariadenie od Applu. My si veru nespomíname…