Spoločnosť Apple je známa tým, že akékoľvek zariadenia, ktoré uvedie na trh, sú po technickej stránke skoro dokonalé a len veľmi zriedka sa v nich vyskytujú chyby, ktoré nie je možné vyriešiť aktualizáciu softvéru iOS. Ako sa však hovorí, aj majster tesár sa raz utne a v tomto prípade sa možno Apple „uťalo“ poriadne.

Ako informuje portál CNMO, niektorí majitelia iPhonu 14 sa začínajú v pomerne veľkom počte sťažovať na chybu, ktorá sa prejavuje rovnakým spôsobom – iPhone sa počas dňa niekoľkokrát nepredvídateľne reštartuje. Ide o nepríjemný problém, ktorý pri zariadení za 808 € nemôže byť prítomný.

Chyba sa navyše nevyskytuje na žiadnych pofidérne opravených kusoch, ktoré sa ku používateľom dostali z druhej ruky, ale aj na úplne nových iPhonoch 14, ktoré boli zakúpené priamo v originálnych predajniach Apple Store, alebo u autorizovaných predajcov.

Niektorí majitelia, ktorí sa problém rozhodli riešiť návštevou autorizovaného servisu, dostali na základe výsledku z diagnostického nástroja výstup, v ktorom bolo uvedené, že ide len o softvérový nedostatok.

Viacero výsledkov však poukazovalo na chybný hardvér, čo by mohlo spoločnosti Apple spôsobiť obrovské komplikácie. iPhonov 14, ktorých sa to týka môžu byť v obehu milióny.

Apple sa zatiaľ nevyjadrilo. Ak ide o hardvérový problém, pravdepodobne príde výmenný program pre iPhone 14

iPhone 14 Pro Max
Zdroj: YouTube / Matthew Moniz / HowToMen (úprava redakcie)

Spoločnosť Apple o tejto chybe už určite vie, nakoľko podnetov zo strany zákazníkov malo byť nadštandardne veľa. Technologický gigant však zatiaľ oficiálnou cestou nijako nereagoval a v jednotlivých prípadoch reklamácie vyriešil buď výmenou zariadenia za nový kus, alebo kompletným preinštalovaním operačného systému iOS. Ak však ide o nefunkčný hardvér, druhá menovaná metóda nemusí pomôcť (dokonca ani tá prvá).

Na druhej strane, ak sa z času na čas vyskytne podobný problém, zvyčajne ide len o nekvalitnú šaržu určitého komponentu, ktorý sa do zariadení montoval niekoľko dní, týždňov či maximálne mesiacov.

Apple to rieši klasickým výmenným programom, v rámci ktorého komponent buď vymení, alebo vám dá úplne nový kus iPhonu 14 – takzvanú servisnú jednotku.

Ak ste sa už s niečím podobným stretli, napíšte nám do komentára. Sme zvedaví na všetky vaše postrehy a názory. Zároveň vás chceme upokojiť, že ak máte iPhone 14, určite sa v tejto chvíli nemusíte báť toho, že by sa chyba začala z ničoho nič objavovať aj u vás.

Kým sa vám telefón nereštartuje niekoľkokrát denne, viete, že je všetko v poriadku. A ak s tým začne po skončení záručnej doby a chybu zaznamená veľké množstvo ďalších používateľov, výrobca sa ku tomu postaví.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -