Spoločnosť Apple si počas roka 2021 pripravila drobnú pascu pre neautorizovaných poskytovateľov servisných služieb a tiež zručných používateľov, ktorí by si za normálnych okolností dokázali na svojom iPhone 13 vymeniť displej bez toho, aby navždy znemožnili fungovanie systému rozpoznávania tváre Face ID.

V samostatnom komponente predného displeja sa totiž nachádza mikrokontrolór, ktorý je potrebné preniesť zo starého displeja na ten nový bez akéhokoľvek poškodenia. Problémom je ale jeho veľkosť, pretože na výmenu je potrebná lupa, pinzeta a poriadna dávka trpezlivosti.

Tento postup kritizoval aj známy servis iFixit, ktorý dokonca nadobudol ten názor, že Apple týmto donúti používateľov aby navštevovali len oficiálne autorizované servisné centrá, čo nemusí byť v poriadku z legislatívneho hľadiska.

No a technologický gigant preto radšej celý systém výmeny po niekoľkých týždňoch od zavedenia mení. Pravdepodobne sa obáva „právnych opletačiek“ či dokonca rozsiahlych súdnych sporov

Všetko vyrieši drobný update 

Podľa magazínu The Verge plánuje spoločnosť Apple vydať už čoskoro softvérovú aktualizáciu, ktorá eliminuje potrebu prenosu drobného čipu z pôvodnej obrazovky na novú tak aby bola kompatibilná so systémom Face ID.

Prečítajte si tiež  Koľkokrát Slovensko požiadalo Apple o informácie v rámci vyšetrovania zariadení? Máme presnú odpoveď

Po tejto správe si tak môžu vydýchnuť najmä menšie servisné centrá, ktoré nedisponujú potrebným vybavením, vyškoleným personálom a ani skúsenosťami na to aby dokázali zabezpečiť takto náročnú opravu spojenú s pájkovaním mikrokomponentov.

Podľa spoločnosti iFixit tvorí výmena rozbitých alebo nefunkčných displejov takmer 35 % všetkých opráv v neautorizovaných servisoch. Kedysi to bolo dokonca 60 %! To by mohlo byť pre niektoré firmy likvidačné. Čo si o tom myslíte vy?

Môže ťa zaujímať
- Reklama -