Spoločnosť Apple tento rok predstavila novinku menom iPad Pro. Toto zariadenie je doslova gigantom vo svojej triede a zodpovedá tomu aj cenovka. Hold, nie je to hračka a už vôbec nepatrí do rúk deťom, ale skôr profesionálom. Už na prvý pohľad bolo jasné, že ho Apple predstavilo predovšetkým pre podniky a školstvo. Do konca roka má Apple objednaných len 2,5 milióna kusov. Má to hneď dva dôvody!
Cena
Prvým dôvodom nového iPadu Pro je pochopiteľne jeho neuveriteľne vysoko nastavená cenovka. Spoločnosť si skrátka pýta príliš veľa a peniaze nedokáže zaplatiť ani bežný používateľ a ani škola. Pokiaľ by ho niekto chcel s klávesnicou a Apple Pencil, zaplatí až 1067$, čo je vlastne len o trochu menej ako za MacBook. Nehovoríme o tom, že za tieto peniaze má tablet len 16GB úložiska. Už niekoľko učiteľov sa dokonca stihlo vyjadriť na adresu tohto tabletu, že jeho funkcie sú síce fantastické, no školy jednoducho nedokážu zaplatiť tak vysokú položku!
Konkurencia
Druhým doslova obrovským problémom tabletu je konkurencia. Hovoríme najmä o spoločnosti Microsoft, ktorá prednedávnom predstavila svoj Surface Book, ktorý nie je len tabletom ale aj počítačom dostatočne výkonným na to, aby pokojne zničil MacBook (minimálne v grafických testoch). Len tak mimochodom, toto zariadenie si ľudia v Amerike veľmi obľúbili a to aj preto, lebo sa dá kúpiť približne za toľko, za koľko v Apple 12,9″ iPad. Pre školu je tiež určite výhodnejšie kúpiť rovno počítač ako tablet. Uvidíme, aké budú predaje aj v skutočnosti. Do predaja by mala novinka nastúpiť niekedy v novembri.