Apple to má na trhu s tabletmi ťažké. Napriek tomu sa mu naďalej darí bezkonkurenčne veliť tomuto segmentu. Navyše sa mu v poslednom období aj zadarilo. iPad narástol v predajoch počas 3. štvrťroku o 4%. Je to veľmi dobrý impulz do budúcnosti.
1Trh s tabletmi naďalej klesá
Najviac to asi vidieť na položke „ostatné“, ktorá zaznamenala prepad až o -27%, čo veru nie je málo. Na miesto 16,4 milióna kusov tabletov sa podarilo v roku 2019 predať „len“ 12,1 milióna. Sú tu spojení všetci menší (poväčšine čínsky) výrobcovia, ktorý sa nachádzajú pod piatou priečkou. Ak sa pozrieme na predaje z globálneho hľadiska, môžeme vidieť, že tento segment naďalej klesá a tablet čoraz viac vytláčajú z trhu moderné smartfón s veľkými uhlopriečkami.
Kým počas Q3 2018 sa dokopy predalo 39,7 milióna zariadení, v Q3 2019 to bolo už „len“ 38,2 milióna zariadení. -4% nie je teda nič tragické. Predstavuje to ale milióny dolárov, ktoré spoločnosti pri tabletoch stratili. Na druhú stranu ale vieme, že si to veľmi dobre vynahradili práve na smartfónoch, takže ťažko povedať, či môžeme hovoriť o neúspechu. Používaš tablet alebo už iba smartfón?