Ako sme to už popisovali v niekoľkých článkoch, iPhone 8 bude skrátka revolučný model a máme sa na čo tešiť. Telefón, na ktorý sa teší obrovská časť populácie, ale do budúcna stačiť nebude a Apple sa musí pozerať ďalej ako dohliadneme my. Musí byť o krok popredu v inováciach a musí sa držať pravidiel Steva Jobsa, hoci jeho osobnosť už nie je medzi nami. Apple musí ponúknuť viac ako len iPhone 8, je na ňom totižto závislé a ak niečo nevyjde, bude to problém!
Nový produkt – revolúcia
Kým začneme písať o súčasnosti, pozrime sa len tak rýchlo do minulosti, do čias Steva Jobsa a do jeho najúspešnejších rokov, aby sme si mohli celkom presne definovať, čo výraz revolúcia znamená. Steve ponúkol hneď niekoľko vyslovene revolučných produktov, zatiaľ čo Tim Cook, jeho nástupca, zatiaľ len jeden (aj keď musíme uznať, že tento produkt určite nie je na zahodenie, hovoríme samozrejme o Apple Watch).
Steve toho ale priniesol viac. Priniesol nám napríklad prvý Macintosch, ktorý v 84. roku spôsobil revolúciu v osobných počítačoch. Neskôr nám predstavil prvý iMac, z ktorého sa neskôr vykľul aj revolučný MacBook.
Popritom už ale predstavoval prvé iPody, službu iTunes a Apple produkty zrazu neboli len drahé počítače a laptopy ale aj niečo, čo si človek môže vziať so sebou. V roku 2001, bola Jobsova idea mať 1000 skladieb v MP3 prehrávači skutočnosťou a ľudia sa za ňou išli aj napriek nepriaznivej cene potrhať.
Potom prišiel rok 2007 a prvý iPhone. V roku 2008 zase obľúbený MacBook Air, vtedy najtenší počítač na svete. Posledný naozaj revolučný produkt bol prvý iPad a potom nás Jobs žiaľ navždy opustil. Apple od roku 2011 ale v zásade neinovuje a jeho predaje stoja najmä na predajoch iPhonu, ktoré sú síce rekordné, ale to určite nestačí.
Apple musí rýpať do viacerých segmentov naraz a vo všetkých musí byť absolútna jednotka. Pri smart-hodinkách sa mu to relatívne darí. Možno to nie sú najpredávanejšie wearable watches na svete, ale ani iPhone predsa nie je najpredávanejší smartfón, Apple s ním však dosahuje najväčšie zisky zo všetkých, a to isté platí aj pri spomínaných Apple Watch.
V následujúcom roku teda očakávame ďalšie nové produkty, ktoré by mali byť minimálne pokrokové, ak nie revolučné na takej úrovni, na akej bol pred 10 rokmi iPhone. Presne toto totižto Applu chýba. Neukazuje nám nič nové, totálne stratilo „WOW efekt“ a my naozaj nevieme, čo bude ďalej. Treba si uvedomiť, že smartfóny sú podľa všetkého na vrchole inovácií, už to nebude každým rokom o toľko lepšie, ako sme boli zvyknutí.
Spoliehať sa na jeden produkt, ktorý má 65% podiel na ziskoch spoločnosti tiež nie je úplne rozumné. Apple teda musí zamakať. Aj keď bude iPhone 8 predajný trhák, stačiť to nebude a to si treba uvedomiť!