Posledné roky vyzerajú smartfóny stále rovnako a tak rôzny výrobcovia začali experimentovať. Vo veľkom vznikajú kadejaké skladacie zariadenia či dokonca smartfóny, ktoré majú displej na prednej ale aj na zadnej strane. Tu sa nám naskytla zaujímavá otázka s jasnou odpoveďou. Prečo Apple neexperimentuje so smartfónmi toľko ako konkurencia?
Prečo Apple neexperimentuje so smartfónmi toľko ako konkurencia?
Určite ste si posledných rokoch všimli zaujímavý fakt, že konkurenční výrobcovia sa snažia predstavovať rôzne experimentálne novinky. Tie sa napokon ani nijakým spôsobom neuplatnia na trhu. Dôvodom je obmedzená použiteľnosť a tiež vysoká cenovka. Apple na miesto toho už 12 rokov melie tú istú pesničku a funguje to. Jedným z dôvodov, prečo to tak je je v prípade konkurenčných firiem trh a akcionári.
Samotné firmy priznali, že aj pokiaľ ide o nezmyselný produkt, občas s ním musia jednoducho prísť aby zaujali spoločnosť a ľudí, ktorí kupujú a predávajú akcie spoločnosti. Musia jednoducho vidieť, že firma pracuje na budúcnosti smartfónov a vďaka určitým technológiám môže mať niekedy vedúcu pozíciu na trhu v jednotlivom segmente. Navyše tieto firmy napokon predstavia aj niečo, čo skutočne začne byť hitom a každý to chce.
Je to ale taktika pokus/omyl. Na nej by nebolo nič zlé. Niekedy sa predsa treba v záujme inovácie trochu odviazať. Stojí to ale nespočetné množstvo miliónov dolárov. A to je problém. Apple má celkom inú taktiku, ktorú na jednej strane kvitujeme. Pokiaľ sa však na to pozeráme z opačného uhla pohľadu, môže byť práve kvôli svojim spôsobom neobľúbené a zosmiešňované.
Firma je veľmi opatrná a dáva si záležať na tom, čo v skutočnosti predstaví.
Spomeňme si na prvý iPad. Bol to rizikový produkt už sám o sebe. Predsa len išlo o niečo, čo konkurencia mala už roky a v prípade Applu to bol len zväčšný iPhone. Výsledok bol ale perfektný. iPad vedie dlhodobo v rebríčkoch najpredávanejších tabletov na svete už od predstavenia v roku 2010. Zaujímavý fakt je ale napríklad ten, že jablková spoločnosť na ňom začala pracovať ešte skôr ako na samotnom iPhone. Steve Jobs však prišiel a projekt prerušil. Oznámil, že ľudia ešte nie sú na iPad pripravení a nariadil aby sa vývojári začali venovať menšiemu iPhonu. Ten sa stal hneď po predstavení hitom…
Približne 3 roky pred predstavením prvého iPadu už konkurencia začala špekulovať s tabletmi a v období, kedy prišiel na trh to bol produkt, ktorý ľudia bežne používali a potrebovali. To isté sme mohli vidieť aj pri hodinkách Apple Watch. Hoci konkurencia mala svoje riešenie už niekedy v roku 2011-2012, Apple s ním prišiel až v roku 2014 a do predaja sa dostalo začiatkom roka 2015. Technológia už ale dospela do takého štádia, že hodinky chce naozaj každý pretože fungujú od prvej generácie absolútne bezchybne.
Skladacie iPhony by boli v dnešnej dobe skôr problémom
Čo sa teda týka experimentálnych iPhonov so skladacím displejom, netvrdíme že nikdy neprídu. Je ale pravdepodobné, že by to muselo byť podmienené tým, že by takéto zariadenia začali byť skutočne vo svete bežné a populárne. Až potom by sa Apple odvážilo vkročiť do týchto zatiaľ neznámych vôd. To, že by boli povedzme skladacie zariadenia populárne a obľúbené by znamenalo, že technológia dospela do takzvaného použiteľného bodu. Teraz ešte stále výrobcovia len skúšajú možnosti a sami celkom nemajú predstavu o tom, prečo by si mal niekto takéto zariadenia kupovať.
Apple zatiaľ recykluje dizajn iPhonu X z roku 2017 a predstavuje extrémne úspešné modely 11 a 11 Pro/11 Pro Max, ktoré vedia presne pre koho a na čo boli predstavené. Verdikt je teda taký, že jablková spoločnosť sa nikdy nepúšťa do niečoho čím si nie je na 100% istá alebo čo by mohlo byť vo svete neúspešné. Koncept klasického smartfónu zatiaľ evidentne funguje a ešte pár rokov fungovať bude… Nie je teda na tom nič zlé, keď svoje riešenie predstaví roky po predstavení riešení od konkurencie. Dôležité je to, že riešenie od Apple bude fungovať na 100% zatiaľ čo výrobcovia pred touto spoločnosťou sa stretli s nespočetným množstvom problémov…