Nové iPhony priniesli nový dizajn. Ten je čiastočne recyklovaný z minuloročnej generácie. Na druhú stranu ale zadná strana dostala v prípade TOP modelov nový materiál, tvar šošoviek fotoaparátov a hlavne farebnú variantu. Prečo sa nám iPhone 11 Pro v novej farbe „Midnight Green“ páči najviac? To sa dočítate v článku nižšie.
Apple sa odviazalo a prinieslo variantu, aká tu ešte nebola…
Najprv úplne nezávisle okomentujeme krok, ktorý firma urobila. Prémiový iPhone 11 Pro, prišiel v 4 farebných prevedeniach. Ešte pred jeho predstavením sa špekulovalo, či neprinesie podobnú zadnú časť ako Samsung Galaxy Note 10+. Ten sa v odraze leskne a zadná strana mení farby. Apple sa však nerozhodlo ísť v šľapajách už predstaveného. Koniec koncov, bolo by to možno aj trochu trápne. Ponúklo používateľom 3 známe prevedenia a jeden bonus.
V prvom rade je to samozrejme úplne najklasickejšia verzia Space Gray. Tá prišla po prvý krát ešte v iPhone 5S v roku 2013. Pokračujeme verziou Silver, ktorú mnohí prezývajú na Slovensku aj jednoduchšie (strieborno-biela). Posledné známe prevedenie je Gold. To popisovať asi ani moc nemusíme. Eso v rukáve je však verzia Midnigt Green. Tú sme akosi neočakávali a až keď sme ju videli naživo, povedali sme si, že to je to prevedenie, do ktorého určite ideme.
Prečo sa nám iPhone 11 Pro v novej farbe „Midnight Green“ páči najviac?
Odpoveď je asi jednoduchá a skrýva sa aj v „motte“ spoločnosti Apple. To nás nabáda k tomu aby sme mysleli inak. Doteraz sme boli fanúšikmi najme verzii Space Gray, Black či Silver. Všetky sú veľmi elegantné a prakticky s nimi nemáte čo pokaziť. Na druhú stranu po tých rokoch vznikne v človeku určitý stereotyp. Je to trochu nuda každý rok vlastniť iPhone v rovnakej farbe.
Napríklad taký iPhone X bol pre nás jasná voľba v nádhernej bielej. O rok neskôr síce bola možnosť zakúpiť si aj zlatú verziu (pri iPhone XS), tú sme však s dovolením odmietli a opäť sme pokračovali v spomínanej bielej.
Problém bol však v tom, že medzi modelom X a XS nebol prakticky vôbec žiaden rozdiel (okrem iného rozloženia antén na ráme z nerezovej ocele). Inými slovami, ani sme nevedeli, že používame iný telefón. Teraz sme však presedlali na model 11 Pro a po mesiaci sa zo zariadenia stále tešíme. Farba, je tak trochu „vojenská“, no zároveň aj veľmi elegantná. Dokonca máme pocit, že sa v závislosti od svetelných podmienok mierne mení. Pokiaľ je šero, telefón pôsobí viac ako keby bol vo verzii Space-Gray. Zelená vám jednoducho neťahá oči a je jej tu tak akurát…
Nádherné prevedenie zadnej strany a rámika z nerezovej ocele.
Na záver by sme ešte určite pochválili aj celkové nádherne prevedenie zadnej strany v tejto farbe. Kontrast medzi lesklou a matnou, ktorá sa tu vyskutje vytvára silný efekt. Výrazné sú najmä 3 šošovky fotoaparátu, ktoré prekrýva lesklé sklo. To na matnom (mliečnom) skle vyzerá veľmi výrazne. No a keďže práve 3 šošovky sú asi najdôležitejším atribútom modelu 11 Pro, hodnotíme to veľmi kladne.
Tak isto sa nám páči aj umiestnenie loga na stred. Je to estetické riešenie. Apple tým okrem iného vyriešilo aj fakt, že iPhone je od dnes zozadu prakticky rovnaký s umiestnením loga ako iPad, MacBook či iMac. Všetky ho majú centrované na stred. Malá výčitka sa tu ale predsa len nájde. Logo je v niektorých svetelných situáciach na zadnej zelenej a matnej strane málo výrazné. Netvrdíme, že je to veľký problém. Ale skôr taký detail, ktorý žiaľ musíme skritizovať.
Rámik z nerezovej ocele vyzerá tiež veľmi dobre. Uvidíme však ako bude vyzerať po niekoľkých mesiacoch používania. Ako dobre vieme, práve táto časť trpí na škrabance pri iPhone X/XS. Čo napokon hovoríte na nový dizajn telefónu vo farebnom prevedení „Midnight Green“ vy? Páči sa vám, alebo ste zvolili inú verziu? Svoje názory nám napíšte do komentárov.