Súčasná situácia nehrá výrobcom mobilných zariadení do karát. Aj keď stále predstavujú nové a lepšie zariadenia, záujem zo strany zákazníkov klesá, čoho dôvodom môže byť aj kríza spojená s drahými energiami či vysokou infláciou. Ako sa však zdá, jednému výrobcovi sa aj napriek tomu vynikajúco darí.

Juhokórejská spoločnosť Samsung totiž dosiahla podľa najnovších údajov spoločnosti TrendForce úspech, vďaka ktorému absolútne prekonala Apple a tiež všetkých ostatných konkurentov. Jej smartfóny sa predávali, ako na bežiacom páse a dokonca boli úspešnejšie, než minulý rok. Presné čísla vás prekvapia.

Samsungu sa v uplynulom štvrťroku podarilo predať zhruba 61,5 milióna smartfónov, vďaka čomu získať až 24,6 % podiel na trhu. Ten si dokonca medzikvartálne zvýšil až o 5,5 %, čo je obrovský úspech. V rámci medziročného porovnania však ide o pokles na úrovni až 16,7%.

Na druhej strane tu potom máme spoločnosť Apple, ktorá sa medzikvartálne prepadla až o 27,5 % a medziročne o 11,9 %. Za rovnako obdobie predala 53,3 milióna iPhonov, vďaka čomu si dokázala udržať slušný, 21,3 % podieľa na trhu.

Na treťom mieste sa potom celkom prekvapivo neumiestnilo Xiaomi, ale Oppo, ktoré dosiahol 10,7 % podieľ na trhu a na štvrtom mieste spomínané Xiaomi s 10,6 %, ktoré ešte pred rokom vyhlasovalo, že súperenie so spoločnosťou Apple považuje za boj „na život a na smrť“. Zatiaľ to však nevyzerá tak, že by mohla v budúcnosti uspieť.

Na poslednom sledovanom mieste sa ocitlo Vivo, ktoré dosiahlo 8 % podiel na trhu. Za zmienku tiež stojí, že predaje smartfónov boli v uplynulom štvrťroku najslabšie za uplynulých 10 rokov, pričom dokopy sa ich predalo „len“ 250 miliónov. Uvidíme teda, ako bude tento veľmi negatívny trend pokračovať ďalej.

predaje smartfónov
Zdroj: TrendForce

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Mac Studio sa dá hardvérovo vylepšiť. Apple to však blokuje cez softvér
Môže ťa zaujímať
- Reklama -