Technologický priemysel prináša množstvo príkladov, v ktorých sa odborníci a známe osobnosti mýlili vo svojich predpovediach. Jedným z nich je zaručene aj reakcia Steva Balmera, vtedajšieho generálneho riaditeľa spoločnosti Microsoft, na predstavenie prvého iPhonu od spoločnosti Apple v roku 2007.

Balmer sa počas svojho pôsobenia v Microsofte preslávil, ako človek, ktorý si nedáva servítku pred ústa ani keď sa hovorilo o konkurencii. Nie vždy sa mu však podarilo odhadnúť potenciál a následný dopad technológie pre celý priemysel. No a presne to sa stalo aj potom, čo Apple predstavil iPhone 2G s kapacitným displejom bez QWERTY klávesnice.

Práve v tom čase Balmer dostal otázku, čo si o tomto novom produkte od Apple myslí. Namiesto opatrnej a diplomatickej odpovede nahodil na tvár možno až trochu „násilný“ úsmev a s istotou v hlase odpovedal, že iPhone nemá šancu získať významný podiel na trhu.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí.

Medzi jeho hlavné argumenty patrilo to, že iPhone je údajne veľmi drahý, čo malo byť jednou z viacerých prekážok v jeho ceste za úspechom. Rovnako tak si „rýpol“ aj do inovatívnej koncepcie zariadenia bez fyzickej klávesnice, ktorá podľa jeho slov nemalo šancu na úspech medzi podnikateľmi.

Steve Balmer bol v tom čase presvedčený, že spotrebitelia uprednostnia stratégiu spoločnosti Microsoft, a teda zariadenie s nižšou cenou a využívajúce operačný systém Windows Mobile. Čas však ukázal, ako moc sa vtedajší šéf spoločnosti mýlil.

iPhone stal jedným z najúspešnejších produktov v histórii

iphone 2G Apple 2007 originálny iphone prvý
Zdroj: Unsplash (Mathieu Improvisato)

Netrvalo dlho a Apple spustil predaje svojho prvého smartfónu. Iróniou osudu sa napokon stalo, že z tohto produktu sa stal nie len jeden z najvydarenejších výrobkov tejto spoločnosti, ale aj jeden z najúspešnejších produktov v histórii celého technologického priemyslu.

iPhone skrátka zmenil pravidlá hry v spôsobe, akým komunikujeme s našimi blízkymi a jeho kapacitný displej v spojitosti s intuitívnym používateľským rozhraním sa okamžite zapáčil podnikateľom, ale aj bežným zákazníkom, ktorí hľadali jednoduché zariadenie spájajúce telefón, internetový prehliadač (Safari, e-mail) a multimediálny prehrávač (iPod).

Namiesto toho, aby sa teda z iPhonu stal totálny prepadák a postupne sa naň vo svete zabudlo, tento smartfón spôsobil presný opak a stal sa akýmsi štandardom, ktorého sa museli držať aj ďalší výrobcovia. Tí, ktorí sa na túto vlnu nedostali skončili. Pekným príkladom bola fínska Nokia.

Prečítajte si tiež  Google verejne provokuje Apple pomocou reklamy. Tá nesie jasný odkaz

Balmer netrafil a dnes je to poučenie pre všetkých ostatných 

Spomínané Balmerove komentáre vyznievajú s odstupom času, ako krátkozraké a niektorí analytici ich používajú ako príklad, prečo je dôležité zachvoať otvorenú myseľ voči novým technologickým trendom a inováciám.

Je to skrátka významná pripomienka toho, že aj skúsení lídri môžu nesprávne odhadnúť potenciál a dopad technologických noviniek a to aj keď stoja na čele najväčších svetových firiem. 

Toto tvrdenie dokonca priznal aj samotný Steve Balmer, ktorý sa neskôr vyjadril, že iPhone v roku 2007 jednoducho podcenil. Uvidíme, či podobný úspech bude schpná dosiahnuť aj náhlavná súprava Apple Vision Pro. Potenciál na to určite má.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -