Určite ťa neobišlo obrovské množstvo správ a informácií, ktoré sa týkali Samsungu a jeho neúspešného modelu Galaxy Note 7. Ten mal obrovský problém s baterkou, ktorá vybuchovala prakticky kedy sa jej zachcelo a spôsobovala také ohrozenie, že Samsung svoje produkty stiahol z predaja a žiada majiteľov, aby telefóny vrátili. Samsung teda tento rok svoju šancu uspieť na trhu s obrovskými smartfónmny premrhalo. Niekto ale na tom ale predsa musí profitovať. Bude to Apple!
Samsung
Samsung to tento rok totálne prestrelil so svojim vlajkovým modelom a ľudia, ktorí si ho nezakúpili môžu byť radi, že sa vlastne vyhli komplikáciam s jeho vrátením. Juhokórejský gigant stratil na tomto produkte niekoľko miliard dolárov a potrvá ešte veľmi, veľmi dlho, kým túto stratu vyrovná predajom iného produktu. Problém ale nie je len vo finančnej strate. Predsalen tu je množstvo iných smartfónov od Samsungu, ktoré stoja za to, a ktoré si môžu zákazníci namiesto Galaxy Note 7 zakúpiť. Firma ale stratila dôveru obrovského množstva zákazníkov, ktorí sú viacmenej znechutení a telefón už od nej nechcú.
Analytici tvrdia, že presne títo zákazníci budú hľadať inú alternatívu, s ktorou budú spokojní a presne títo zákazníci sú pre Apple veľmi veľká príležitosť. Hlavný výber bude vraj medzi smartfónmi od Huawei a iPhonom 7 Plus od Apple. Tí, čo budú chcieť zaplatiť menej peňazí a dostať viac s Androidom pôjdu samozrejme do prvého menovaného z dvojice. Tí, ktorým ale nerobí problém zaplatiť o pár stovák viac určite pôjdu do Apple, nakoľko iPhony majú najmä výbornú povesť.
Spoločnosť predala za ten krátky čas približne 12 miliónov kusov telefónu, avšak dnes posiela rovnaké množstvo špeciálnych, ohňovzdorných krabíc domov zákazníkom, aby ich ochránili pred nebezpečenstvom. Pokiaľ si v USA, s Galaxy Note 7 nemôžeš ani len nastúpiť do lietadla, tento fakt sa už nachádza vo vyhláške. Horiaci telefón by mohol na palube, vo výške 10 000m spôsobiť značné problémy a to určite nechceš. Odhady hovoria o tom, že z týchto 12 miliónov zákazníkov prejde na jablkový iPhone približne 5-7 miliónov, čo je fantastické číslo. Pre Apple je to teda obrovská príležitosť na to, aby predalo nielen väčšie množstvo iPhonov ale aj na to, aby získalo nových zákazníkov, ktorí s ním doposiaľ nemali skúsenosť.
To samozrejme znamená ďalšie a ďalšie predaje v budúcnosti. Nie všetkých totižto musí priniesť reklamná kampaň či odborné články v časopisoch. Veľa urobí aj medziľudská komunikácia a odporúčanie, ktoré je tiež veľmi silným argumentom, rozhodujúcim o výbere telefónu.