Predstaviť App Store v roku 2008 sa po čase ukázala ako veľmi dobrá voľba. Tento internetový obchod generuje ročné zisky na úrovni niekoľkých miliárd dolárov. Len na TOP 100 appiek minuli zákazníci v roku 2019 až 3,6 miliardy dolárov. Je to viac ako v roku 2018.

2Zákazníci v USA minuli 3,6 miliardy dolárov na TOP 100 appky v App Store!

Rekordný Štedrý večer. Ľudia minuli 193 miliónov dolárov v App Store.
Zákazníci v USA minuli 3,6 miliardy dolárov na TOP 100 appky v App Store!

Každý kto má iPhone určite nakupuje aplikácie cez App Store. Inde vlastne ani nemôže. Dostupné je tu obrovské množstvo tých najrôznejších programov. Niektoré sú lepšie, iné zase nestoja za nič. Aplikácie sú buď zadarmo, za poplatok, s in-app nákupom alebo potom za predplatné. Spôsobov, akými tu teda používateľ môže minúť svoje peniaze je hneď niekoľko.

Podrobnejšie sa na to pozrela analytický spoločnosť Sensor Tower. Sledovala konkrétne to, koľko používatelia v USA minuli peňazí len za appky, ktoré sú v „TOP 100 najobľúbenejších platených“. Podľa najnovších zistení zaznamenalo Apple v tejto oblasti 16% zlepšenie. Predstavuje to zhruba 500 miliónov dolárov navyše oproti roku 2018.

Sensot Tower zistila aj napríklad to, že najpopulárnejšou platenou aplikáciou bol YouTube. Samozrejme vďaka svojej novej prémiovej funkcii, nakoľko samotná appka je dostupná zadarmo. Hneď pod nim sa umiestnila zoznamka Tinder.

Platenie za aplikácie kedysi nebolo vôbec bežné. Ľudia neboli naučení na to, že za podobné služby sa dávajú peniaze. Dlhodobo teda vyhľadávali bezplatný softvér aj vtedy, keď šlo o banálne 1€ a podobne. Dnes už je ale doba celkom iná. Používatelia sa zdá sa naučili nakupovať a menšie čiastky im nerobia problém.

Pomohli tomu určite aj vyššie spomenuté nové platobné metódy. Appky už sťahujeme poväčšine zadarmo s vidinou vyhnutia sa platbe. Problém je ale v tom, že keď ich otvoríme, väčšinou nás prekvapí studená sprcha v podobe vysokého predplatného. Napriek tomu ak je appka dobrá, sme ochotní to tolerovať. Konkurencia od Google má tiež známe výsledky a na Apple sa veru nedoťahuje. Viac na ďalšej strane.

Späť
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.