Spoločnosť Google, ktorá stojí za najpopulárnejším vyhľadávačom na svete uvažuje o prelomovej zmene spôsobu, akým používatelia pracujú s jej vyhľadávacími službami. Najnovšia správa denníka Financial Times odhaľuje, že Google zvažuje zavedenie modelu predplatného pre svoje vyhľadávacie služby, ktorý by zahŕňal pokročilé funkcie umelej inteligencie.

Nová stratégia by mohla viesť k tomu, že spoločnosť Google integruje rozšírené možnosti vyhľadávania založené na umelej inteligencii do svojich existujúcich ponúk predplatného, ako sú Gemini Advanced alebo Google One. Zaujímavé je, že táto prémiová verzia vyhľadávania Google by mala stále zobrazovať reklamy rovnako ako tradičná bezplatná verzia, ktorú pozná každý z nás.

Predpokladá sa, že za presadzovaním tohto inovatívneho modelu stojí ambícia spoločnosti Google spojiť sofistikovanú technológiu umelej inteligencie s funkciami vyhľadávania a zároveň naďalej ťažiť zo svojho primárneho zdroja príjmov – reklamy vo vyhľadávaní.

Google zarába na reklame miliardy. Aj preto sa jej nechce vzdať 

Zdroj: Unsplash / Brett Jordan

Vzhľadom na to, že minulý rok sa z reklám vo vyhľadávaní vygenerovalo úctyhodných 175 miliárd dolárov, dôsledky takejto zmeny sú významné.

Zdá sa, že tento krok spoločnosti Google je aj reakciou na rýchly vzostup spoločnosti OpenAI, ktorá svetu pred necelými dvoma rokmi ukázala ChatGPT a dnes ponúka pokročilý jazykový model GPT-4. Ide o technológie, ktoré sú medzi ľuďmi extrémne populárne.

V snahe udržať si náskok spoločnosť Google iniciovala skúšky svojej funkcie vyhľadávania založenej na umelej inteligencii s názvom Search Generative Experience (SGE), ktorá používateľom ponúka zhrnutia a odpovede generované umelou inteligenciou.

Napriek jej výhodám bolo začlenenie SGE do hlavného vyhľadávača Google opatrné, pravdepodobne kvôli značným výpočtovým nárokom AI. Firma skrátka chcela zabezpečiť, aby tejto technológii stačili jej aktuálne kapacity serverov.

Zavedenie SGE predstavuje paradox pre tradičný obchodný model spoločnosti Google. Hoci cieľom je zlepšiť používateľský zážitok, schopnosť umelej inteligencie priamo odpovedať na otázky môže znížiť potrebu používateľov preklikávať sa na webové stránky, čo môže znížiť počet zobrazení reklám a ovplyvniť príjmy spoločnosti Google z reklám.

Zavedenie plateného vyhľadávania v Google je zatiaľ vo hviezdach

Ako sme už uviedli vyššie, softvéroví inžinieri spoločnosti Google aktuálne stoja na čele vývoja nového modelu plateného vyhľadávania, no konečné rozhodnutie a časový plán zavedenia novinky do praxe sú v tejto chvíli ešte stále vo hviezdach.

Google totiž nemôže zabúdať na to, že ešte stále tu bude mať veľa konkurentov, ktorí môžu ponúkať podobné služby zákazníkom úplne zadarmo. Taktiež vôbec nie je isté, či budú ľudia za vyššie opisovanú službu ochotní platiť. To všetko nám ukáže až čas.

Prečítajte si tiež  Apple vydalo geniálnu reklamu na iPhone 14 Pro. Celá bola natočená na smartfón

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -