Facebook ohlásil novú funkciu, ktorá výrazne urýchľuje načítanie novinových článkov tým, že sú hostované na serveroch spoločnosti.
Instant Articles sa snaží riešiť technický problém – pomalé načítanie článkov – technickým riešením, a to prednačítaním (preloadingom) článkov, ktoré sú tak k dispozícii ihneď. Hostovanie článkov na Facebooku nie je zásadne odlišné od predchádzajúcich presunov obsahu napr. na tzv. siete CDN (content-delivery networks), ako je napr. Akamai, či na videohostingové služby, ako je YouTube. Výhody pre používateľov sú jasné.
Podľa vyjadrenia Facebooku načítanie článkov na mobilnom zariadení štandardne trvalo v priemere osem sekúnd, funkcia Instant Articles to vraj vládne desať krát rýchlejšie. Novinka prináša aj množstvo interaktívnych funkcií. Pri čítaní článkov možno prehrávať súvisiace videá, prehliadať fotografie vo vysokom rozlíšení či interaktívne mapy, počúvať zvukové titulky a dokonca aj komentovať jednotlivé časti článku.
Vydavatelia pritom majú nad svojím obsahom kontrolu – môžu ovplyvniť vzhľad svojich článkov, pridávať do nich vlastnú reklamu, ale aj sledovať, koľko ľudí si ich prečítalo, a to pomocou merača ComScore a ďalších analytických nástrojov.
„V podstate je to nástroj, ktorý umožňuje vydavateľom poskytnúť pre svojich čitateľov lepší zážitok na Facebooku,“ povedal produktový riaditeľ Facebooku Chris Cox. „Instant Articles im umožní zabezpečiť rýchle a interaktívne články pri zachovaní ich kontroly nad obsahom aj obchodným modelom.“
Facebook zatiaľ spolupracuje s deviatimi partnermi: New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, Atlantik, The Guardian, BBC News, Spiegel a Bild.
Funkcia Instant Articles je v súčasnosti dostupná len pre iPhone, k dispozícii sú články publikované v The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC a Atlantik. Android by sa mal dostať na rad čoskoro. Ak používateľ klikne na odkaz v inej aplikácii či na desktopovom webe, bude presmerovaný na daný web tak ako doteraz.
Niektorí žurnalisti však na novú funkciu hľadia s obavami – Facebook má totiž obrovské množstvo používateľov a ľudia na ňom trávia veľa času. Mohol by využiť svoj vplyv na to, aby usmerňoval používateľov, aké články majú čítať.
zdroj: itnews.sk